رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۲ هزار تن انار از سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغات استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص خرید توافقی محصول انار گفت: طی چند روز آینده سه میلیارد تومان تسهیلات به تشکل‌های مردمی در فردوس و سرایان برای خرید انار پرداخت می‌شود که این موضوع به صندوق حمایت از بخش کشاورزی ابلاغ شده است.

او رونق بازار انار را نیازمند تلاش جمعی باغداران، سرمایه گذاران و مسئولان عنوان کرد و افزود: جشن برداشت انار از برنامه‌های مهم ما است که امسال میسر نشد، اما سال آینده امیدواریم بتوانیم جشنی باشکوه در فردوس برگزار کنیم.

جعفری ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۲ هزار تن انار از سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغات استان برداشت شود که این میزان از لحاظ سطح تولید ۱۰ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه بیشترین تولید انار استان متعلق به شهرستان فردوس با تولید ۲۸ هزار تن از سطح هزار و ۹۴۰ هکتار است، گفت: از حیث سطح زیرکشت شهرستان فردوس بیشترین تولید انار را دارد.

او در خصوص دانه سفیدی انار فردوس نیز تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که در مرکز استان صورت گرفته به نتایج خوبی رسیده‌ایم و با تبدیل شدن این تحقیقات به علم، آن را در اختیار باغداران قرار می‌دهیم.

جعفری از آمادگی حمایت از سرمایه گذاری در خصوص احداث سردخانه خبر داد و گفت: ۵۰ درصد هزینه احداث سردخانه را در قالب تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.