کوشش تبار گفت: بحث رونق بیشتر بازارچه های مرزی خراسان جنوبی خصوصا بازارچه یزدان در حال پیگیری است.

کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور در بازدید از بازارچه مرزی یزدان گفت: یکی از موضوعات مهم که در استان خراسان جنوبی مدنظر بوده است رونق بخشیدن به بازارچه‌های مرزی است و با استقرار دولت سیزدهم این متمم بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: ابتکار عملی که با شروع دولت سیزدهم در بازارچه مرزی یزدان اتفاق افتاده خرده فروشی بوده و هنوز هم استمرار دارد و بر استمرار این خرده فروشی اصرار داریم.

کوشش تبار بیان کرد: وجود زیرساخت ها، سیستم اداری کامل و سردخانه و انبارهای بزرگ نشان دهنده برقراری تعامل با کشور همسایه است اما تا کنون کشور افغانستان به دلایل مختلف همکاری لازم را نداشته است.

 معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: ضرورت گسترش ارتباطات تجاری با کشور افغانستان همیشه مدنظر دولتمردان ایران بوده است و هم اکنون نیز بحث رونق بیشتر بازارچه های مرزی خراسان جنوبی خصوصا بازارچه یزدان در حال پیگیری است.

او اظهار کرد: این آمادگی را داریم که اگر کشور همسایه پذیرش داشته باشند زیرساخت های لازم و ساختمان های مربوطه را در اختیارشان قرار دهیم تا تجارت و تقویت معیشت مرزنشینان را که مدنظر رئیس جمهور است را اجرایی کند.

کوشش تبار تصریح کرد: تلاش ما براین است تا با همکاری وزارت خارجه موانعی که در مسیر توسعه بازارچه قرار دارد را مرتفع کنیم؛ قطعا ابتکار عمل به طور کامل در دست ما نیست چون طرف مقابل علاقه چندانی نشان نمی‌دهد و باید راهکارهایی پیدا کنیم تا در مذاکرات انگیزه و جذابیت لازم را برای افغانستانی ها نیز مهیا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.