رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد:

هفت واحد تولیدی در شهرک صنعتی تایباد درحال احداث هستند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: در حال حاضر هفت واحد تولیدی جدید در حال احداث در شهرک صنعتی این شهرستان وجود دارد.

جواد پشتیبان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: در حال حاضر هفت واحد تولیدی در شهرک صنعتی مرزی تایباد در حال احداث هستند که از این تعداد، ۲ واحد با سرمایه گذاری خارجی هستند.

او افزود: این صنایع شامل یک واحد تولید ذغال فشرده، چهار واحد استخراج رمزارز، یک واحد تولید کرم کارامل و بخش (فاز) دوم کارخانه گاز کربنیک مایع هستند.

رئیس اداراه صمت تایباد ادامه داد: کارخانه تولید کرم کارامل با سرمایه گذاری خارجی ۴۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۱۷ نفری ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بخش دوم کارخانه گاز کربنیک مایع با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۲۲ نفری ۶۰ درصد پیشرقت فیزیکی دارند که هرکدام با سرمایه گذارانی از کشور افغانستان در حال ساخت هستند.

پشتیبان بیان کرد: واحد تولیدی ذغال فشرده با سرمایه سه میلیارد تومانی در حال احداث است که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری کامل آن برای ۶ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

او تصریح کرد: هر یک از چهار واحد استخراج رمزارز هم تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه و ۶ نفر اشتغال فنی آن‌ها در هر واحد است.

پشتیبان بیان کرد: شهرک صنعتی مرزی تایباد ۲۳۰ هکتار مساحت و بیش از ۳۵ هکتار فضای صنعتی دارد و در فاصله پنج کیلومتری گمرک دوغارون قرار گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: نزدیکی این شهرک صنعتی به مرز زمینی دوغارون و کشور افغانستان با بازاری ۴۰ میلیون نفری، یک مزیت برای صاحبان سرمایه و فعالان حوزه صنعت به شماره می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار