ادعای جروزالم پست:

آلمان در حال مذاکره با ایران برای خرید نفت است

یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که آلمان در حال مذاکره مخفیانه با ایران بر سر خرید نفت است.

روزنامه عبری جروزالم پست به نقل از یک اقتصاددان ارشد بانک نیمه‌ دولتیLBBW در ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان مدعی شد که این کشور در حال مذاکره مخفیانه با ایران بر سر خرید نفت است.

موریتز کریمر، اقتصاددان ارشد این بانک مدعی شد: «مذاکرات فشرده در پشت صحنه با ونزوئلا، ایران یا الجزایر برای پوشش نیازهای نفت و بنزین آلمان در حال انجام است.»

نظر کریمر در زمینه چگونگی برنامه ریزی آلمان برای پوشش نیازهای انرژی خود با توجه به تلاش های این کشور برای رهایی از وابستگی به انرژی روسیه مطرح شده است.

برند واگنر، سخنگوی این بانک با اشاره به اینکه این بانک هیچ تجارت مرتبط با ایران را انجام نمی دهد، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات کریمر درباره این مذاکرات گفت: «به نظر می رسد سوء تفاهمی وجود دارد. اقتصاددان ارشد در مورد اقتصاد ملی صحبت می کند، نه در مورد تجارت LBBW. ما در اینجا یک تمایز بسیار واضح داریم.»

مشخص نیست که آلمان در حال حاضر به دلیل تحریم‌های آمریکا بر بخش انرژی ایران چگونه می‌خواهد این خرید را انجام دهد.

گفتنی است در حال حاضر تورم در برلین در بالاترین سطح در ۷۰ سال گذشته است و در ماه اکتبر به ۱۰.۴ درصد رسیده است. بخشی از این تورم نیز به دلیل درگیری کنونی در اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه انرژی روسیه به بهانه حملات به اوکراین است.

این تحریم‌ها باعث شده تا مقامات بسیاری از کشورهای مختلف اتحادیه اروپا تاکنون پیش‌بینی زمستان سختی را برای کشور‌های خود داشته باشند، زیرا این کشور‌ها ذخایر کمی از گاز و برق دارند و روسیه بارزترین صادرات انرژی را به آن‌ها داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۲۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
فقط یک راه وجود دارد. یک بشکه نفت در مقابل یک اتومبیل بنز آخرین سیستم ساخت آلمان. جهنم الضرر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چرا باید نفت به آلمان بفروشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
الان بهترین فرصت است برای تنبیه اروپا و پیش بردن منافع ملی
اگر اروپا جای ما بود بدترین سوء استفاده را می کرد. درست است که ایران نباید مثل اروپایی ها خبیث باشد ولی اجازه ندارد ساده لوحی کرده و موقعیت خوب سیاسی و اقتصادی را خراب کند و منافع ملی را در اولویت قرار ندهد.
اگر هم روز یصلاح شد چیزی به این خبیث های نانجیب فروخته شود حتما پوا آن نقد و به ریال گرفته شود تا هم ارزش ریال بالاتر رفته و هم از سلطه دلار و یورو کاسته شود و هم بدونن که یه من ماست چقدر کره داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بجای نفت باید# ادرار به آلمان صادر کرد.
این حرامی ها سلاح شیمیایی در اختیار صدام گذاشتند و برد موشکهای اسکاد عراق را افزایش دادند تا شهرهای ایران هدف قرار گیرد.هزاران شهید و جانباز شیمیایی حاصل خباثت دولت آلمان است.
الان هم مثل میمون ادای دموکراسی و حقوق بشر در آورده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
حوثی ها باید ارامکو را بزنند تا صدر اعظم المان بفهمه نباید غلط زیادی کنه
Iran (Islamic Republic of)
عباس جنتی
۱۳:۴۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سلام فروش هر گونه مشقات ومعیانت نفت وگاز به کشورهای اروپایی خیانت است به ملت ایران
آخرین اخبار