مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: ویژه برنامه‌های هفته کتاب در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آغاز شده و تا ۲۷ آبان ادامه دارد.

آقای هادی نیا با بیان اینکه سی امین دوره هفته کتاب با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» در سطح کانون‌های مساجد استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، گفت: هم اکنون ۲۵۵ کتابخانه دارای مخزن و قرائتخانه در سطح کانون‌های مساجد و بیش از ۴۵۰ کتابخانه باز در صحن مساجد استان فعال هستند.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، معرفی کتب مفید، رصد و پایش کتابخانه‌های مساجد و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های هفته کتاب است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی برپایی نمایشگاه‌های کتاب، شناسایی و تجلیل از نویسندگان، کتابداران و فعالان مسجدی عرصه کتاب، اجرای طرح شنبه‌های کتاب در ۶ مسجد شاخص شهرستان تبریز، اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های کانونی، برگزاری مسابقات کتابخوانی میان اعضای کتابخانه‌های مساجد و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و کتابخوانی را از جمله ویژه برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد استان در هفته کتاب اعلام کرد.

آقای هادی نیا ادامه داد: طی هفته کتاب  در مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز، مسجد حضرت ابراهیم، مسجد شهید مدنی، مسجد زینبیه مارالان، مسجد طفلان مسلم و مسجد نبی اکرم تبریز ویژه برنامه‌های گرامیداشت این هفته به همت فعالان مسجدی و با حضور نمازگزاران، مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شود.

وی با اشاره به مشارکت اعضای هنرمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در تولید کتاب صوتی از اثر «حوض خون» نوشته فاطمه‌سادات میرعالی، یادآوری کرد: طی هفته کتاب کتابخانه‌های مساجد تجهیز می‌شود و از کتابخانه‌های مساجد بازدید و جلسات مشترکی با کتابداران، اعضای فعال کتابخانه، ناشران برتر، نویسندگان و مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، مشارکت در برگزاری پنج مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را از دیگر فعالیت‌های این ستاد اعلام کرد و گفت: این مسابقات از کتاب‌های (تنها گریه کن، آبنبات هل دار، رهنمای طریق، مربع‌های قرمز) به صورت ملی برگزار می‌شود که عموم اعضا می‌توانند این چهار کتاب را با تخفیف ۵۰ درصدی و همچنین کتاب «۳۰ روز با پیامبر (ص) ویژه کودک و نوجوان» را با تخفیف ۳۰ درصدی از برنامه کاربردی طاقچه خریداری کرده و ضمن مطالعه در مسابقه شرکت کنند.

آقای هادی نیا با تاکید بر ثبت مشخصات کتابخانه‌های مساجد در سامانه بچه‌های مسجد از سوی مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: عموم کانون‌های مساجد در هفته کتاب می‌توانند برنامه‌های خلاقانه، مبتکرانه و ابلاغی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی را در رواق مرتبط سامانه فهما ثبت و امتیاز لازم را کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار