سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: هر سال قبل از اینکه شهرداری به تنظیم بودجه سال اقدام کند باید سیاست‌ها و راهبرد‌هایی که قرار است در بودجه لحاظ شود از شورا دریافت کند.

حجت الاسلام حیدری سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: سیاست‌هایی سال قبل به شهرداری ابلاغ شده بود امسال نیز همان سیاست‌های سال گذشته، با تغییرات جزئی ابلاغ شد، زیرا شورای شهر، سال گذشته سیاست‌ها و راهبرد‌های چهار ساله شورا را به شهرداری ابلاغ کرد.

او گفت: امید است شهرداری در زمان تعیین شده بودجه خود را بر اساس سیاست‌های ابلاغی تنظیم و برای بررسی و تصویب به شورا ارسال کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در خصوص سامانه هوشمند یزد من (سهیم) گفت: سامانه هوشمند یزد من سامانه‌ای است که به صورت جدی و کارشناسی از ابتدای دوره ششم مطرح بود و در کمیسیون شهر هوشمند بررسی شد و این سامانه زیر ساختی برای تمام پل‌های ارتباطی خدمات شهری به شهروندان محسوب می‌شود.

حیدری افزود: برای جلوگیری از ایجاد نقص و مشکلات در سامانه، نحوه اداره آن مورد بررسی قرار گرفت و بعد از بررسی نظر براین شد که شرکت جدیدی با سهام ۴۵ درصدی برای شهرداری تأسیس شود مشروط بر اینکه سهام شهرداری صرف نظر از مقدار سهام، به عنوان سهام برتر شناخته شود.

او ادامه داد: همچنین سه نفر از اعضای هیئت مدیره این شرکت از اعضای شهرداری باشند تا تصمیماتی که در شرکت لحاظ می‌شود به نفع شهروندان صورت پذیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت باز پیرایی پایانه‌ها نیز گفت: پایانه‌های مسافربری سطح شهر از جمله پایانه خیابان امام (ره) نیاز به بازپیرایی و باز سازی دارد، بر همین اساس مصوب شد از ردیف اعتبار پایانه بی آر تی، مبلغی برای بهسازی و ساخت پایانه اختصاص داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.