معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که در طرح مدرسه محوری بدنبال رفع مشکل هستیم.

سید جمال وزیری معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تربت حیدریه گفت: حوزه سواد آموزی هم مانند بقیه علوم تحول پیدا کرده که بعد از انقلاب با فرمان تاریخی امام راحل در هفتم دی حجت بر همه متولیان سواد آموزی تمام شد و امام همه فعالیت‌های سواد را در نهاد نهضت سواد آموزی متمرکز کردند.

او افزود: در حال حاضر نرخ سواد در کشور ۹۷.۱ است و در خراسان رضوی نیز ۹۷.۹ و بالاتر از میانگین کشوری است و این محصول زحمات افراد مختلف در این نهاد. در استان است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مهمترین فعالیت نهضت سواد آموزی سواد عمومی جامعه است و این بدان معنلست که مقصود فقط سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه مفهوم آن عمومی‌تر و جامع‌تر است.

وزیری بیان کرد: آخرین تعریف یونسکو از سواد، توانایی ایجاد تغییر در زندگی است که فرد علاوه بر کار‌های روز مره خود، زندگی رو به رشدی داشته باشد و استراتژی هایش را نیز محقق کند.

او تصریح کرد: زمانی می‌توانیم به استقلال فرهنگی برسیم که تمام نهاد‌های فرهنگی به استقلال رسیده باشند که هنوز راه زیادی هست تا به استقلال فرهنگی برسیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: شتاب بخشی به ارتقای سواد عمومی جامعه و توسعه عدالت آموزشی از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه سواد آموزی است، و بر همین اساس در عدالت آموزشی عمده تمرکز خود را به همه قسمت‌های جامعه تعمیم دادیم که همه در کنار هم رشد کنند و این بدان معناست که به مناطق برخوردار و کم برخوردار با عدالت آموزشی نگاه کنیم و این ممکن است در برخی مناطق سواد تحصیلی و در برخی مناطق سواد رسانه‌ای نیاز باشد.

وزیری اظهار کرد: در مرحله نخست بیش از پنج هزار بسته لوازم التحریر در اوایل مهر توزیع کردیم که مرحله دوم نیز در حال برنامه ریزی است تا با کمک مردمی و اعتبارات دولتی بتوانیم مشکلات هزینه‌ای آن‌ها را رفع کنیم.

تبدیل عضویت ۵۴۳ نفر در خراسان رضوی طبق قانون ایثارگران

او افزود: سال گذشته ۴۹۰ نفر طبق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و امسال نیز ۵۳ نفر از طریق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شدند که در این قانون ضمن آنکه افراد مدرک ایثارگری قابل قبولی باید داشته باشند کد آن‌ها نیز باید منتهی به سال ۱۴۰۰ فعال باشند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی حجم ابلاغی امسال در حوزه سود آموزی را ۲۶ هزار و ۷۶۷ نفر عنوان و بیان کرد: این افراد سه دوره سواد و انتقال و تحکیم سواد را در خراسان رضوی سپری می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: طرح اتباع هم در سواد آموزی در حال پیگیری است که سال گذشته ۴۲۰۰ نفر در دوره‌های سواد آموزی شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.