کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت:اواخر هفته جاری هوای ایلام بارانی خواهد بود و سامانه ناپایدار بارشی آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری‌های خود قرار می‌دهد.

احسان احمدی نژاد کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: اواخر هفته جاری هوای ایلام بارانی خواهد بود و سامانه ناپایدار بارشی آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری‌های خود قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر روز پنجشنبه به فعالیت ریزشی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: بارش باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید موقتی، تگرگ در نقاط مستعد و خطر صاعقه از جمله پیامد‌های این سامانه بارشی است.

وی ادامه داد: این سیستم جوی طبق بررسی مدل‌های ماهواره‌ای دارای پتانسیل بارشی موثری بوده و ریزش نزولات جوی آن نسبت به سامانه پیشین بیشتر است.

احمدی نژاد مطرح کرد: دامنه پراکنش این سیستم کل استان را در بر می‌گیرد، اما در نواحی شمالی و شرقی استان این بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: باتوجه به شدت بارش‌ها احتمال ریزش و رانش بویژه در گردنه ها، سیلابی شدن مسیل ها، خشکه رودها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

وی افزود: باید شهرداری و دهیاری‌ها نسبت به پاکسازی و لایروبی جداول و آبراهه‌های شهری و روستایی و نیز سیلبند‌ها اقدام کنند.

احمدی نژاد از مردم به خصوص عشایر و دامداران خواست از اتراق در کنار مسیل ها، خشکه رود‌ها و حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند و به علت خطر صاعقه صعود به ارتفاعات نیز توصیه نمی‌شود.

وی گفت: باتوجه به وزش باد احتمال آسیب دیدن سازه‌های سبک وجود دارد و همچنین به علت لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر از تردد غیرضروری اجتناب شود.

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.