در حال حاضر خدمات غربالگری و مراقبت از بیماران مبتلا به دیابت در مراکز خدمات جامع سلامت چهارمحال و بختیاری به صورت رایگان ارائه می‌شود.

هوشنگ ناصری رئیس گروه بیماری غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از شناسایی ۳۱ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان خبر داد و گفت: این بیماران از خدمات مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت و کلینیک‌های تخصصی بهره‌مند هستند.

وی افزود: هم‌اکنون خدمات غربالگری و مراقبت از بیماران مبتلا به دیابت و شناسایی بیماران جدید در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت استان به صورت رایگان ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


ناصری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۳۰ خانه بهداشت و ۱۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان فعال است، اضافه کرد: خدمات ویزیت پزشک عمومی هر سه ماه یکبار از سوی پزشکان فعال در این مراکز برای بیماران ارائه می‌گردد.

وی اظهار داشت: در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خدمات غربالگری دیابت افراد بالای ۳۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و افراد سالم پس از دعوت به مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته و شناسایی افراد سالم از بیمار انجام می‌شود.

ناصری ادامه داد: هم‌اکنون درصد مراقبت پزشک از افراد دیابتی ۱۶ درصد و مراقب سلامت ۲۴ درصد است که این امر نشان دهنده مراجعه کم افراد برای مراقبت به مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار