مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه گفت : دستگاه تی بی ام برای تونل‌های طولانی استفاده می‌شود، چرا که طول خود دستگاه ۱۰۰ متر است و برای تونل‌های چند کیلومتری از آن استفاده می‌شود.

غلامرضایی مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه گفت : در حال حاضر حفر تونل قطار شهری تا محدوده سه راه نواب پیش رفته و تنها ۲.۵ کیلومتر باقی مانده که کار حفر تونل به پایان رسیده و به میدان فردوسی برسیم.

این مسئول تصریح کرد: مشکل بعدی بحث بردن این دستگاه غول پیکر به داخل تونل است. برای این کار به شکافی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۱۸ متر و عمق ۳۵ متر نیاز داریم و عملا باید خیابان مدرس را بشکافیم که جایی برای این کار نداریم و انجام این کار بسیار دشوار است.

غلامرضایی گفت: از طرفی راه اندازی دستگاه هم کار مشکلی است، چون تکه تکه باید وارد تونل شود و راه اندازی آن حدود یک سال زمان می‌برد که اگر طی این مدت کار حفر تونل را با شرایط فعلی پیش ببریم، کلی جلو افتاده ایم.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه افزود: مشکل بعدی این است که این دستگاه قابل برگشت نیست و باید از قسمت انتهای مسیر آن را خارج کرد، لذا باید از عمق ۶۰ متری که در میدان فردوسی هستیم به سطح خیابان آمده و مجددا یک شکاف عریض و طویل را برای خارج کردن دستگاه در این خیابان ایجاد کنیم و خارج کردن این دستگاه هم خودش چند ماه زمان نیاز دارد.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: به تمام موارد بالا هزینه‌های بسیار بالای استفاده از این دستگاه را هم باید اضافه کرد.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه یادآور شد: در بالا بودن سرعت این دستگاه شکی نیست و پروژه دو ساله حفر تونل را با این دستگاه می‌توان ظرف چهار ماه انجام داد، اما به لحاظ فنی و مشکلات شرح داده شده استفاده از این دستگاه در تونل قطار شهری کرمانشاه امکان پذیر نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.