مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: به دلیل عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز هنوز موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نشده‌ایم.

سرهنگ امیری مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نشست خبری به مناسبت حماسه آزاد سازی سوسنگرد در معراج شهدا گفت: به دلیل عدم همراهی و هماهنگی بین مسئولان و مدیران، عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز هنوز موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مجموعه نشده‌ایم.

وی افزود: برای باغ موزه طرح‌ها و نقشه‌های مختلف و قرارداد ۲۲ میلیاردی با شهرداری داریم و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس یا مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین از سال‌های گذشته آغاز شده و مکانی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده در ضلع جنوبی شهدای گمنام (تپه نور الشهدا) واقع در بوستان فدک قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: در فاز اول گالری مجموعه با وسعت ۵ هزار مترمربع در حال ساخت است و از محوطه هم استفاده خواهیم کرد و ساخت سنگر، پل معلق، استخر غواصی، سنگر گروهی و طراحی برخی عملیات‌ها در محوطه در این مرحله صورت خواهد گرفت.

سرهنگ امیری مقدم یادآورشد: برای ساخت گالری سرپوشیده تاکنون ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده و طرح حدود ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: در فاز اول ساخت گالری و ساختمان اداری، فاز دوم سایت شمالی، محوطه، میدان پرچم و دستاوردها، مجموعه ادوات نظامی و دستاورد‌های دفاع مقدس و سایت موشکی مستقر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: در فاز سوم تکمیل سایت جنوبی و بخشی از سنگر‌های عمومی و بازسازی عملیات انجام خواهد شد و در فاز چهارم آمفی تئاتر ۵۰۰ نفره و کارگاه آموزشی پیش بینی شده است.

سرهنگ امیری مقدم همچنین اعلام کرد: فردا ساعت ۹ در لشگر ۱۶ زرهی مراسمی برای سالگرد آزاد سازی سوسنگرد خواهیم داشت.

وی گفت: به مناسبت سالروز آزادی سوسنگرد برنامه‌های متعددی در ارتش، سپاه و پایگاه‌های بسیج تدارک دیده شده و ادارات نیز حال و هوای این عملیات را منعکس خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: به این مناسبت حدود ۱۰۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده تا واقعیت‌های این عملیات و شجاعت و جسارت رزمندگان بازگو شود.

سرهنگ امیری مقدم گفت: پرداختن به زنان از اولویت‌های انقلاب اسلامی است و در این مراسم از زنان شهدا تقدیر می‌شود.

در استان ۲۲ نفر در عملیات سوسنگرد شهید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.