مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه امسال ۵۹ واحد صنعتی در استان به شبکه گاز سراسری متصل شد، گفت: تعداد واحدهای صنعتی متصل به گاز سراسری اکنون به یک هزار و ۱۰۲ واحد رسیده است.

علیرضا شیخی  با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ شهرک صنعتی آذربایجان‌غربی از گاز برخوردارند، افزود: تنها دو مورد از شهرک‌های صنعتی کوچک شامل چالدران و خلیفان گازدار نشده‌اند که براساس ابلاغیه جدید، از این پس شهرک‌های صنعتی خودشان مراحل برخورداری از گاز را باید طی کنند.

وی با اشاره به ۶۹۶ هزار و ۶۳۴ متر لوله‌گذاری برای اتصال صنایع و مصارف عمده‌ آذربایجان‌غربی به شبکه گاز سراسری، اظهار کرد: از این میزان ۳۷ هزار و ۴۳۲ متر مربوط به نیمه اول سال‌جاری بوده است.

شیخی با اشاره به گازدار شدن هفت مصرف کننده عمده در نیمه اول سال‌جاری، ادامه داد: این تعداد شامل یک مجتمع مسکونی، ۲ جایگاه CNG و چهار مورد از سایر مصارف عمده بوده است.

جایگزینی بیش از ۳۴ هزار مترمکعب گاز با سوخت مایع آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: نیمه اول امسال ۳۴ هزار و ۳۸۴ مترمکعب گاز جایگزین سوخت در صنایع استان شد.

وی افزود: پیش‌بینی ما برای سال‌جاری جایگزینی ۶۰ هزار مترمکعب بوده که تاکنون بیش از ۳۴ هزار مترمکعب تحقق یافته و در صورت جذب پیمانکار، باقی این میزان و یا حتی بیشتر از آن هم عملی خواهد شد.

به گفته شیخی، هم اکنون در مجموع یک هزار و ۶۵۴ مورد از صنایع و مصارف عمده در آذربایجان‌غربی از گاز بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به فواید اتصال صنایع به گاز سراسری، اظهار کرد: جایگزینی سوخت گاز با مایع برای صنایع به صرفه‌تر است چرا که ارزان‌تر و هزینه حمل‌ونقل نیز ندارد و از این بابت منرر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود؛ همچنین با توجه به سبز بودن سوخت گاز، به نفع محیط زیست هم محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.