مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : زنانی که از ترس کم خونی برای اهدای خون مراجعه نمی‌کنند باید بدانند که قبل از اهدای خون آزمایشات لازم از آن‌ها به عمل آمده و درصورتی که کم خونی نداشته باشند از آن‌ها خون گرفته می‌شود.

مریم میرزاده مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : ۴۷ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکنندگان مستمر هستند و در تلاش هستیم تا به جامعه آماری اهداکنندگان اضافه کرده و افراد جدیدی برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد: زنان با توجه به خودمراقبتی‌هایی که دارند به لحاظ سلامت جهت اهدای خون وضعیت بهتری نسبت به مردان دارند، ولی متأسفانه الان کمتر از ۵ درصد اهداکنندگان در سرتاسر کشور بانوان هستند و این رقم بسیار پایینی است به‌خصوص برای استان کرمانشاه با توجه به شرایطی که دارند.

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زنانی که از ترس کم خونی برای اهدای خون مراجعه نمی‌کنند باید بدانند که قبل از اهدای خون آزمایشات لازم از آن‌ها به عمل آمده و درصورتی که کم خونی نداشته باشند از آن‌ها خون گرفته می‌شود. این اطمینان را می‌دهیم همانگونه که سلامت گیرنده خون مهم است سلامت اهداکنندگان هم مهم است.

وی اضافه کرد: از اول امسال‌ با برنامه‌ریزی منظمی تیم‌های سیار خونگیری به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و در خصوص اسلام آبادغرب هر هفته یک‌شنبه‌ها همکاران برای خونگیری در بیمارستان امام خمینی شهرستان حضور پیدا می‌کنند به طوریکه ۲۹ آبان‌ماه اهدای خون در اسلام آباد مختص بانوان خواهد بود.

میرزاده از بانوان نیکوکار هم‌استانی دعوت کرد با مراجعه به مراکز اهدای خون در این امر خداپسندانه و انسان‌دوستانه مشارکت کنند و در نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی سهیم باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.