کارشناس مسئول کتاب اداره کل ارشاد کردستان گفت: محموله ۱ هزار و ۴۶۳ جلدی کتاب به مدارس و مراکز آموزشی شهرستان‌های استان ارسال شد.

شب بو بخشا کارشناس مسئول حوزه کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هزار و ۴۶۳ جلد کتاب به مدارس و مراکز آموزشی سطح استان اهدا شد که به منظور تمرکززدایی و عدالت فرهنگی در سطح استان توجه ویژه‌ای به ۹ شهرستان تابعه استان در اختصاص سهمیه کتاب شده است.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: واحد کتاب این اداره کل از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت مداوم با کتاب‌های چاپ جدید مجهز می‌شود، این کتاب‌ها با هدف تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی سطح استان به ویژه کتابخانه‌های مدارس و مراکز آموزشی و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد استان اهدا می‌شود.

او در خصوص نحوه اهدای کتاب به مراکز و موسسات فرهنگی و هنری، گفت: در طول سال درخواست‌های متنوعی از سوی موسسات و مراکز آموزشی بخش خصوص به این اداره کل ارسال می‌شود، اما مبنای اصلی ما برای اهدای کتاب به این مراکز آموزشی استفاده عموم مردم از کتاب‌های اهدای است.

بخشا در خصوص اهدای کتاب به دانش آموزان مدارس روستایی اظهار داشت: در ایام هفته به روستا‌ها استان نیز کتاب اهدا خواهد شد تا روستائیان نیز از امکانات فرهنگی از جمله کتاب بهره‌مند شوند.

او در پایان ضمن اشاره به برنامه‌های سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان اظهار داشت: معرفی تازه‌های نشر استان کردستان که امسال با رشد خوبی نسبت به سال قبل برخوردار بود از جمله دیگر برنامه‌های حوزه کتاب است.

سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ آبان و با عنوان "ما همانیم که کتاب می‌خوانیم" نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار