مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کتاب به عنوان جامع‌ترین و مهمترین رسانه منبع دانایی در محافل علمی و ادبی جامعه و جهان می‌درخشد.

علی اصغر دریایی در اولین روز سی اُمین دوره هفته کتاب که با عنوان کتاب، دانش آموز و آینده نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی مدارس و جامعه هدف این فعالیت مهم فرهنگی، دانش آموزان است لذا در روشنگری واقعی این شعار کلیدی که کتاب به عنوان مهمترین و جامع‌ترین رسانه منبع دانایی است بایستی در سطح مدارس و مراکز آموزشی تلاش فراوانی صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: هفته کتاب و انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران فرصت بسیار مناسبی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی مجدداً مرور شود و برنامه‌های خلاقانه‌ای در این استان در همین راستا تدارک دیده شود.

او با اشاره به شعار هفته کتاب امسال مبنی «ما همانیم که می‌خوانیم» افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران با همکاری و هم افزایی دانشگاه‌های سطح استان، ادارات و سازمان‌ها و شهرداری سنندج و انجمن‌های تخصصی حوزه کتاب برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جهت سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان طراحی و تدارک دیده شود.

دریایی ضمن دعوت از نخبگان و صاحب نظران عرصه فرهنگی و کتاب وکتابخوانی به امر مهم تشویق وترغیب دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی گفت: در این هفته برای حوزه آموزش و پرورش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش علاوه بر نمایشگاه کتاب در مدارس، جلب خیرین برای اهدای کتاب به مدارس، نشست کتابخوانی در مدارس، قصه گویی در مدارس ابتدایی و معرفی و بررسی کتب حوزه ادبیات کُردی در دبیرستان‌های علوم انسانی از جمله مهترین برنامه‌های روز اول هفته کتاب در مدارس سراسر استان است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: کلیه برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته بایستی به نتیجه مهم تشویق به مطالعه منجر شود، ما در همه زمینه‌های دیگر اقتصادی از جمله بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های ویژه کودک و نوجوان در همه فضا‌های تبلیغی به ویژه فضای مجازی به تبلیغات وسیعی متوسل شده ایم، اما در عرصه کتاب و کتابخوانی کمترین تبلیغ انجام می‌شود.

او ضمن اشاره به نامگذاری روز‌های هفته کتاب امسال تصریح کرد: مدارس و مراکز آموزشی بهترین مکان برای ترویج کتاب و کتابخوانی است لذا این هفته فرصتی مغتنمی برای ترویج مزیت‌های کتابخوانی و تاثیرکتاب و کتابخوانی در زندگی اجتماعی امروز انسان می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.