مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: فعالیت شرکت‌های موازی مجوزدار و بدون مجوز در زمینه کالا و مرسوله یکی از دلالی عمده کاهش سرانه مرسولات پستی در این استان است.

محمد رضا شفیعیمدیر کل پست خراسان رضوی گفت: سرانه مرسولات پستی خراسان رضوی از تقسیم تعداد مرسولات پستی دریافت شده در واحد‌های پستی بر تعداد جمعیت استان در بازه زمانی یک سال حاصل می‌شود که این رقم در خراسان رضوی ۱.۵ مرسوله به ازای هر نفر است.

او سرانه مرسولات پستی در خراسان رضوی را پایین عنوان کرد و افزود: فعالیت شرکت‌های موازی در حوزه ارسال بسته و مرسوله و همچنین شرکت‌های باربری دلیل عمده پایین بودن سرانه مرسولات پستی است، این در حالی است که در محاسبه سرانه پستی استان فقط ترافیک مرسولات شرکت ملی پست لحاظ شده است.

مدیر کل پست خراسان رضوی با اشاره به فعالیت برخی شرکت‌های بدون مجوز در حوزه پست ادامه داد: شرکت پست در مقایسه با شرکت‌های حمل کالا دارای بیشترین پراکندگی در حوزه خدمات پستی را دارد، چرا که ملزم به ارائه خدمات در روستا‌ها و مناطق دورافتاده نیز می‌باشد.

شفیعی با اشاره به اینکه فقط ۲ شرکت در استان مجوز ارائه خدمات پستی دارند، بیان کرد: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پستی بنا به صرفه اقتصادی، محدوده و مقصد ارائه خدمات را بر می‌گزینند، اما شرکت ملی پست ملزم به ارائه خدمات در همه نقاط است.

او تصریح کرد: شرکت‌های باربری که فعالیت حمل بار انجام می‌دهند، از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز فعالیت می‌گیرند و در مقاصد سفر خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر کل پست خراسان رضوی تاکید کرد: البته میزان سرانه مرسولات به فضای کسب و کار عمومی جامعه نیز باز می‌گردد، محدودیت برای فعالیت برخی صاحبان کسب و کار موجب شده ارسال مرسولات کاهش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.