مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اشترانکوه، گرین و سفید کوه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است.

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در همایش سراسری گردشگری کشاورزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با بیان اینکه لرستان جایگاه خاصی در حوزه کشاورزی ایران باستان دارد، اظهار داشت: انقلاب نوسنگی و کشاورزی بعد از کشف آتش، به عنوان دومین انقلاب بشر در هزاره هفتم پیش از میلاد صورت گرفت و همزیستی اجباری بین انسان، نبات و حیوان برقرار شد و همچنان ادامه دارد.

او با ببان اینکه با بیان اینکه این انقلاب در کوهپایه‌های زاگرس و البرز ایران شکل گرفت، افزود: اقلیم این مناطق، بهترین مکان برای رشد و تعالی کشاورزی بوده و این مسیر یکی از راه‌های بسیار خوب برای برون رفت از وضعیت بیکاری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه حدود سه هزار گونه گیاهی است، گفت: اشترانکوه، گرین و سفید کوه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است.

او گفت: گونه‌های خاص گیاهی در استان لرستان به ثبت ملی رسیده و درختانی مانند "دارمازو" با هفت میوه متفاوت از خانواده بلوط متعلق به این استان هستند که از گونه‌های نادر جهان به شمار می‌روند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: پیشینه کشاورزی در استان لرستان به بیش از ۹ هزار سال گذشته برمی‌گردد و ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری کشاورزی در این منطقه وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار