کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به صدور هشدار زرد در رابطه با تشدید بارش ها مسافران در سفرهای برون شهری احتیاط کنند.

با توجه به هشدار زرد هواشناسی در رابطه با تشدید فعالیت سامانه بارشی  حتما کوهنوردان احتیاط  و مسافران در سفرهای برون شهری از آخرین وضعیت جوی مطلع شوند.

در همین رابطه کبری رفیعی گفت: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی با توجه به این هشدار سطح زرد وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی  گفت:در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، ایلام، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، نیمه غربی اصفهان، قم، قزوین، البرز و دامنه و ارتفاعات تهران،شاهد بارش برف و باران هستیم. 

بنابراین توصیه می شود احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده های کشاورزی در فضای باز انجام دهند. گفتنی است مسافران پیش از عزیمت به جاده ها از آخرین وضعیت راه ها از طریق سامانه ۱۴۱ مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار