سومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه محلات امروز پایان می‌یابد.

سومین جشنواره انار خورهه محلات به صورت رسمی از روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی و شهرستان محلات در نزدیکی ستون‌های تاریخی خورهه محلات تا ۲۰ آبان ماه برپاست.

مصطفی مرزبان مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ و ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و کشاورزی منطقه عنوان کرد و گفت: این جشنواره برای ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش درآمد کاربردی در بخش گردشگری و کشاورزان مهم
برگزار شد.

مرزبان افزود: در این شهرستان سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن انار تولید می‌شود که نیازمند توجه ویژه در خصوص برند سازی، صنایع تبدیلی و بازاریابی است.

او اضافه کرد: جدا از استقبال و استفاده مردم از این محصولات کشاورزی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نظیر جشنواره انار تبدیل به ظرفیت عظیمی در جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم کشاورزی در محوطه تاریخی خورهه می‌تواند باشد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه و غرفه‌های عرضه محصولات باغی و کشاورزی دایر است و اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان، ورزش‌های بومی محلی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

این جشنواره با مشارکت و همکاری فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات و دهیاری و شورای اسلامی روستای خورهه برگزار شد.

درپایان این جشنواره از باغداران نمونه با اهدای تندیس جشنواره و لوح سپاس تجلیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.