معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه راه‌ها همواره یکی از مطالبات به حق مردم بوده گفت: اتمام طرح ساخت باند دوم در مسیر زاهدان- بیرجند نیازمند اختصاص ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مهدی پارسی اظهارداشت: طول کل مسیر زاهدان - بیرجند ۲۱۱ کیلومتر بوده که تاکنون ۹۵ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۲۳ کیلومتر باند دوم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این مسیر در دست ساخت است که پیش‌بینی شده در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سالجاری ۱۰ کیلومتر آن به بهره برداری برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند تامین اعتبارات لازم است. تاکید کرد: هم‌اینک مطالبات تایید شده پیمانکار در این طرح ۶۱ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۱۵ کارگاه‌ حوزه عمرانی راه در مسیرهای سیستان و بلوچستان فعال است، بر لزوم جذب منابع و اعتبارات مالی برای ساخت و تکمیل طرح‌های بزرگراهی تاکید کرد و افزود: جهت تکمیل و بهره‌مندی ۹۳ کیلومتر باقی‌مانده این مسیر به باند دوم همچنان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

پارسی جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های بزرگراهی بسیار مهم دانست و گفت: کارگاه‌های حوزه عمرانی راه در مسیرهای استان فعال بوده و هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص به‌موقع منابع مالی طرح‌ها از شتاب بیشتری برخوردار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار