معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان آب و راه یکی از اولویت‌های مهم استان است.

  منصور بیجار در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح‌های راهسازی استان گفت: اگر مسئله خشکسالی و مشکلات ناشی از کمبود آب نبود قطعا الویت اول استان سیستان و بلوچستان راه و حمل نقل قلمداد می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال گذشته از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری طرح‌های راه پیشرفت خوبی داشته است.

عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تمام طرح‌های راهسازی شمال استان در حال فعالیت هستند.

وی بر برنامه ریزی هدفمند به منظور بهره برداری از ۷۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سالجاری در محدوده فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شمال استان تاکید کرد و افزود: نخواهیم گذاشت بستری که برای تکمیل کریدور شمال - جنوب و شرق به غرب خیز برداشته شده است از دست برود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان میزان بدهی به پیمانکاران راه سازی استان را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و بر ادامه فرآیند تکمیل وبهره برداری از طرح‌های راهسازی استان تاکید کرد.

اکبری تاکیدکرد: در حال حاضر این اداره کل به منظور رشد ترانزیت و تجارت، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای تمام تلاش خود را به ساخت باند دوم در محور‌های زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت آباد. زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه یک بطول ۲۰کیلومتر) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیر‌های اسکل آباد- بزمان. خاش –روتک و همچنین ساخت پل شیله معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری راهسازی سیستان و بلوچستان از محل منابع ملی تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر همه مسئولان در تلاشند بتوانیم سهم اعتباری ۱۴۰۱خود را از تخصیص دریافت و با پرداخت بخشی از بدهی بوجود آمده پیمانکاران حوزه راه استان فرآیند ساخت را سرعت بخشیده و شاهد تکمیل شبکه بزرگراهی استان تا حدود سه سال آینده باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار