اجرای طرح تسهیل آموزش و صدور گواهینامه موتورسیکلت در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح تسهیل آموزش و صدور گواهینامه موتورسیکلت راه‌های روستایی در شهرستان هریس خبر داد.

سرهنگ کریمی نژاد گفت:با توجه به اینکه ۲۲ درصد تصادفات منجر به فوت درسطح استان آذربایجان شرقی ناشی از کاربران آسیب پذیرموتورسیکلت می‌باشد طرح تسهیل آموزش و صدور گواهینامه موتورسیکلت با مشارکت پلیس راه استان آذربایجان شرقی، راهور و اداره راهداری با اهدای کلاه ایمنی و با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات موتورسواران در مسیر‌های شهری و روستایی در سطح استان از شهرستان مرند شروع و در حال حاضر در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان درحال انجام می‌باشد و خوشبختانه روستاییان از این طرح به خوبی استقبال می‌کنند.

وی افزود:هدف از اجرای این طرح آشنایی موتورسواران با آیین نامه‌ها و قوانین رانندگی با موتورسیکت می‌باشد که با اجرای این طرح، حوادث جاده‌ای کاهش و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ صحیح رانندگی درجامعه پیاده می‌شود.

رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد، در این طرح عوض اینکه روستاییان برای دریافت گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت به مراکز شهرستان‌ها بیایند پلیس به محل سکونت آن‌ها می‌روند و بعد از آموزش متقاضیان در مساجد، نسبت به برگزاری آزمون کتبی و عملی گواهینامه در محل اقدام می‌نمایند که این امر باعث کاهش هزینه برای متقاضیان و استفاده راکبان موتورسیکلت از مزایای بیمه ثالث درحوادث و متعاقب آن باعث کاهش آمار زندانیان مقصر در حادثه ناشی از نبود بیمه ثالث در تصادفات می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۲۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
باسلام تو رو خدا واسه این مشروطها هم یه کاری بکنیین دیگه نرن تو شهرک ازمایش امتحان بدن به خدا دوره نمیتونیم نمیشه این امتحان تو شهر هر کس داده بشه به خدا سه ساله نتونستم برم امتحان شهری بدم دیگه پروندم باطل شده اخه همون امتحانه دیگه چه فرقی میکنه اینجا یه اونجا بدن