دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت‌حیدریه گفت:۷۰ عکاس و مستندسازی برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

علی عمرانی دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت‌حیدریه گفت: فراخوان اولیه جشنواره ملی زعفران تربت حیدریه هفتم آبان ماه امسال از طریق سامانه‌های پرمخاطب و معتبر عکاسی اطلاع‌رسانی شده است.

او افزود: شرکت کنندگان تا پنجشنبه شب می‌توانند آثار خود را در زمینه کاشت، داشت، برداشت، پرکنی، فرآوری و موضوعات مرتبط با زعفران به آدرس اینترنتی: Info@saffronfestival.com ارسال کنند.

دبیر جشنواره ملی عکس زعفران با بیان اینکه آثار رسیده در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی ارزیابی می‌شود،ادامه داد: امسال بخش آرشیو شامل عکس و فیلم‌های مربوط به سال‌های قبل نیز به موضوعات جشنواره ملی زعفران تربت حیدریه اضافه شده است.

عمرانی بیان کرد: جشنواره ملی زعفران تربت حیدریه در تقویم کاری وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد و به زودی دبیرخانه دائمی این جشنواره به زودی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه دایر شود.

او تصریح کرد: داوری جشنواره مزبور را "کمال‌الدین شاهرخ، محمد ستاری، محمدرضا شریف‌زاده، ناصر محمدی و عادل عزیزی" بر عهده دارند.

 بر اساس بر آمار‌های منتشره؛ از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین‌های زیر کشت زعفران کشور، ۹۱ هزار هکتار در خراسان رضوی معادل ۷۶ درصد قرار دارد که از این میزان دستکم ۳۰ هزار هکتار مربوط به شهرستان تربت‌حیدریه است.

تولید زعفران مازاد بر نیاز کشاورزان تربت حیدریه ۳۵ تن محصول خشک است و با احتساب حومه به ۶۰ تن می‌رسد که بالاترین میزان جهانی (در یک منطقه) است، ضمن اینکه استان‌های خراسان رضوی و جنوبی به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول تولید زعفران جهان را در اختیار دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.