معاون استاندار کرمان گفت: اردوگاه کرامت چهره واقعی و مردمی سپاه را به خوبی نشان داده و باعث شد شبهات زیادی برطرف شود.

ظهر امروز رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان از اردوگاه ماده ۱۶ سپاه ثارالله کرمان بازدید کرد و در جهت احصاء برخی مشکلات سطحی مصوباتی را جهت پیگیری از نها‌های اجرایی استان تدوین کرد.

در این دیدار از کارگاه‌های اشتغال این اردوگاه همچون کارگاه ساخت اسباب بازی، نانوایی، کارگاه جمع آوری پسماند خشک و کارگاه نجاری این مجموعه درمانی آموزشی نیز بازدید کرد.

 جلالی گفت:  وظیفه ما است که برای آبادانی این مراکز دست بکار شویم و زیر ساخت‌ها را تقویت کنیم تا سهمی در این جبهه داشته باشیم.

ستایش مدیر اردوگاه نیز در خصوص اهداف اردوگاه کرامت گفت: سه شعار درمان، اشتغال و صیانت از معتادین متجاهر عامل اصلی ایجاد اردوگاه کرامت بر اساس ماده ۱۶ شده است.

او تاکید کرد: در تمام کمپ‌های ترک اعتیاد خصوصی درمان و سم زدایی صورت می‌گیرد و هزینه زیادی برای افراد مورد درمان صرف می‌شود، اما یک درصد هم بعداز خروج از کمپ پاک نمانده اند.

ستایش نیا تصریح کرد:  تمام کسانی که در این مجموعه هستند برگشت به اعتیاد را ندارند و کسانی که خارج شده اند ۲۵ درصد هنوز پاک هستند و این عامل موفقیت این اردوگاه در احصاء کرامت از دست رفته مددجویان بوده است.

رئیس مرکز اردوگاه کرامت سپاه افزود: شیوه سم زدایی اردوگاه شیوه پرهیز مدار است و تاکنون ۲۵ درصد پاکی داشتیم و کمتر از مواد دارویی همچون متادون برای درمان استفاده شده است.

ستایش نیا به برنامه ریزی برای ایجاد یک مجتمع کلینیکی در همین اردوگاه اشاره کرد و گفت: مسائل بهداشتی، درمانی و اشتغال بعد از ترک از واجبات است، زیرا باعث باعث می‌شود فرد پاک شده مجدد به چرخه اعتیاد برنگردد، متأسفانه کم کاری دستگاه‌ها در این زمینه آسیب‌های جدی وارد کرده و می‌کند و باعث می‌شود معتادین دوباره به چرخه اعتیاد برگردند.

او بیان کرد: بسیاری از افرادبه علت ترسی که از کمپ‌های خصوصی دارند برای ورود دچار نگرانی‌های زیادی هستند، زیرا نیروی انتظامی در زمینه جمع آوری این معتادین متجاهر کمک می‌کند و بعد از دستگیری به این مکان انتقال می‌دهند که بسیار سبب اشفتگی روانی برای مددجویان می‌شود.

ستایش نیا ادامه داد: قصد داریم از افرادی که در این مجموعه پاک شده اند یک گروه مدد کاری اجتماعی راه بیاندازیم تا شب‌ها در سطح شهر گشت بزنند و با صحبت کردن این افراد متجاهر را به اردوگاه هدایت کنند.

وی ادامه داد: ایجاد گروه‌های دعوت به ترک اعتیاد مسئله‌ای است که اصلا به آن توجه نمی‌شود در حالی بسیاری از دستگاه‌ها ظرفیت پشتیبانی این کارا دارند، اما از ما حمایت نمی‌کنند.

سرهنگ ستایش نیا بیان کرد:  متأسفانه هنوز برای اردوگاه کرامت واژه کمپ استفاده می‌شود در حالی که بار روانی آن بسیار زیاد است و افراد به یاد شیوه‌های خشن و قدیمی می‌افتند و از حضور در این مکان سرباز می‌زنند.

احمد دهقانی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این بازدید در خصوص مجموعه کرامت گفت: کرامت مجموعه موفقی است و هیچ چالشی از این مجموعه به ما گزارش نشده است با توجه به اینکه ۱۳ دستگاه متولی رسیدگی به مشکلات این افراد در بازگشت به کار هستند، اما فقط ۴ دستگاه همکاری دارند.

او به دیگرکمپ ماده ۱۶ بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: شیوه‌های دارو درمانی شیوه‌های موقت است و بعد از مدتی اثر آن از بین می‌رود، اردوگاه کرامت سپاه ثارالله نسبت به مکان‌های مشابه عملکرد بسیار خوب و متفاوتی داشته است، زیرا بهبودی صرفا قطع مصرف نیست، بلکه بهبودی خانواده، کار، اعتبار و احترام هم شامل این نوع درمان می‌شود.

دهقان اذعان کرد: برای کمپ ماده ۱۶ بهزیستی درخواست داریم که به سپاه واگذار شود به عنوان اردوگاه کرامت ۲ و واحد درمان علوم پزشکی کرمان هم برای رفع مشکلات این مجموعه در واحد ۲ به کمک بیاییند و داروی مورد نیاز آن‌ها تامین شود تا وضعیت این مجموعه هم سرو سامان گیرد.

 در حین بازدید رحمان جلالی و اعضای همراه با تیم مددجویان اردوگاه کرامت به بازی والیبال پرداخته که سبب شعف در این افراد شد.

برچسب ها: کمپ ماده 16 ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.