مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره برداری از ۱۸ هکتار واحد گلخانه از ابتدای امسال تاکنون، سطح گلخانه‌های استان به ۵۳ هکتار رسید.

ابراهیم شیرانی گفت: پارسال ۳۰ هکتار گلخانه و امسال تاکنون ۱۸ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید و مجموع سطح گلخانه‌های استان را به ۵۳ هکتار افزایش داد.

وی افزود: ۶۹ واحد گلخانه نیز به مساحت ۴۲ هکتار در دست احداث داریم که تا پایان سال با بهره برداری از آن‌ها سطوح گلخانه‌ای به نزدیک ۱۰۰ هکتار می‌رسد.

شیرانی اضافه کرد: در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود، پارسال و ابتدای امسال از اعتبارات تبصره ۱۸ محل اعتبارات ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۳۰ فقره پرونده به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: ۷۰ پرونده از آن‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شدند.

شیرانی گفت: نزدیک به ۱۰۰ هکتار پرونده هم آماده ارجاع به بانک داریم که منتظر ابلاغ تسهیلات هستیم و نیاز اعتباری برای این سطح نزدیک به هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: صنایع جانبی از جمله نهاده ها، سم و کود از جمله خدماتی است که با احداث گلخانه‌ها رونق پیدا کرده اند.

شیرانی اضافه کرد: غالب تولیدات استان ما به استان اصفهان برای سورتینگ ارسال می‌شود، یک واحد سورتیگ محصولات گلخانه‌ای در سامان در حال راه اندازی است.

وی ادامه داد: عمده محصول تولیدی استان ما سبزی و صیفی و بعد از آن گل شاخه بریده است.

شیرانی گفت: اشتغال پایدار در حوزه گلخانه بسیار بالا است به طوری که در هر هکتار بالای ۱۵ نفر شغل فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار