نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شهید شهرکی با از خودگذشتگی و انگیزه الهی در راه اعلای کلمه توحید، ترویج اسلام و مکتب اهل بیت (ع) تلاش کرد و خداوند نیز مزدش را به او اعطا نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در مراسم بزرگداشت شهادت شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی در محل حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان گفت: حضرت ابراهیم (ع)، خانواده و فرزندان ایشان یک خانواده توحیدی بودند که همه هستی و زندگی خود را در راه اعلای کلمه توحید هزینه کرده و خداوند متعال نیز به درستی از آن‌ها قدرشناسی کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: خداوند متعال نقاط عطف زندگی این بزرگواران را در قرآن کریم یاد کرده؛ چه هنگام استدلال ایشان برای تبلیغ توحید، چه هنگام مقاومت برای مقابله با بت‌پرستان و چه هنگامی که برای هدایت مردم از همه ابزار‌ها و امکانات استفاده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: در نهایت حضرت ابراهیم (ع) در سن پیری صاحب فرزند شد و آنچه را که همسر و فرزند ایشان انجام دادند خداوند نقل کرده و آن را سنتی در حج مسلمانان قرار می‌دهد و بنای خانه کعبه را نیز به دست حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) قرار می‌دهد و هنگام پیری و نیاز به فرزند نیز ایشان مامور می‌شوند تا فرزند خود را در راه خدا قربانی کنند.

وی گفت: هنگامی که حضرت ابراهیم (ع) امر پروردگار را نقل می‌کند حضرت اسماعیل (ع) با نگاه توحیدی عرض می‌کند هر آنچه از جانب خداوند امر شده را انجام بده و انشالا مرا از صابران خواهی یافت و خداوند متعال نیز این موارد را نقل نموده است.

وی ادامه داد: وقتی که خداوند متعال حضرت ابراهیم (ع) را به شیوه‌های متعدد امتحان کرد و حضرت از این امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون آمد خداوند فرمود: "من تو را برای مردم امام قرار می‌دهم" و حضرت پس از مقام نبوت و با سربلندی در امتحانات الهی به این مدال مفتخر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مدال دیگری که خداوند به حضرت ابراهیم (ع) می‌دهد این است که ایشان را پدر امت توحیدی و پدر جامعه اسلامی معرفی می‌کند و می‌فرماید: این توحید آیین پدر شما ابراهیم است و اوست که نام مسلمان را برای شما انتخاب کرده است".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.