یعقوبی پور با اشاره به جمعیت و موقعیت سیرجان و ضرورت ارائه خدمات درمانی بیشتر به مردم، خواستار ارتقای دانشکده علوم پزشکی سیرجان به دانشگاه شد.

علی یعقوبی پور در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی سیرجان، ضمن قدردانی از کادر درمان و مدیران دانشکده علوم پزشکی  یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت سیرجان را گرامی داشت.

او افزود: جمعیت شهرستان سیرجان بر اساس آمار سال ۹۵ بیش از ۳۲۰ هزار نفر است؛ اما جمعیتی که اکنون به آن ها در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستیم، ۱/۸ جمعیت استان است و در این حوزه، به ۸۰ هزار نفر بیشتر از جمعیت خدمات ارائه می‌شود؛ ولی منابع درآمدی براساس جمعیت سال ۹۵ است؛ اما هزینه‌ای که باید انجام دهیم بیش از این است که باید به منظور خدمات مطلوب تر، تدابیری اندیشیده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن شهرستان سیرجان در مسیر شمال به جنوب کشور و نقطه اتصال چند استان، همچون: هرمزگان، فارس و مرکز استان و نیز مهاجرپذیری این شهر، بیان داشت: تعداد مسافر و خودرو‌هایی که روزانه به شهرستان وارد می‌شوند و از خدمات شهری استفاده می‌کنند، جمعیت سیرجان را افزایش داده است. 

او افزود: همچنین ظرفیت و فرصت‌های شغلی و اقتصاد پویای این شهرستان، به ویژه در بخش صنعت، مزید بر علت افزایش جمعیت متغیر شده و طبیعتا باید خدمات مختلف به مردم ارائه کنیم؛ ضمن اینکه سرمایه گذاران خارجی که به صورت مشارکتی با سرمایه گذاران داخلی فعالیت می‌کنند زمینه ورود افراد به این شهر را فراهم کرده اند که باید برای آن طرح و برنامه داشته باشیم و موضوع توریست درمانی را در سیرجان در دستور کار قرار دهیم.

یعقوبی پور با اشاره به اخلاق اسلامی و مدیریت نمونه و پسندیده غلامعباس محمدی ریاست سابق دانشکده علوم پزشکی سیرجان و آرزوی موفقیت برای رضوی ریاست جدید دانشکده علوم پزشکی سیرجان با سابقه ارزشمند مدیریتی، تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی سیرجان در کنار خدماتی که در بخش پزشکی مربوط به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان نیروی دریایی و در بخش خصوصی مجمع خیرین سلامت برای ایجاد زیرساخت مربوط به سلامت و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف انجام داده، باید در برنامه‌های سالانه خود تغییراتی ایجاد کند که این زمینه تغییر دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی یکی از این تغییرات است.

او بیان داشت: با توجه به اینکه بعد از مرکز استان، دومین شهرستان پرجمعیت استان هستیم، بایستی برای ارائه خدمات پزشکی در قالب دانشگاه فعالیت کنیم؛ البته با راه‌اندازی پردیس دانشکده علوم پزشکی، زمینه ارتقا به دانشگاه هموارتر شده است و در کنار این می‌توان جذب هیئت علمی بیشتری در بخش دانشکده داشته باشیم و ساختار سازمانی دانشکده ارتقا پیدا کند و فعالیت‌های حوزه بهداشت، درمان، آموزش و منابع انسانی خدمات بیشتری ارائه دهند.

در پایان این مراسم از تلاش‌های محمدی طی سال‌های اخیر در تصدی ریاست دانشکده علوم پزشکی سیرجان قدردانی و حکم سرپرستی سیدعلی رضوی قرائت و به او اعطا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.