رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ورود محموله ۱۰ هزارتایی سرم به استان خبر داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اعلام مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها گفت: بزرگترین عامل مرگ و میرها، رویه نامناسب استفاده از آنتی بیوتیک است؛ زیرا مقاومت آنتی بیوتیکی بدن‌ها افزایش یافته و این می‌تواند مرگ و میر‌ها را در مصرف دارو و روند درمان‌ها افزایش دهد.

دکتر احمدی نژاد درباره فعالیت بیمارستان افضلی پور کرمان گفت: این بیمارستان ۳۶۰ تختی در حال حاضر با ۷۵۰ تخت و فراتر از ظرفیتش فعالیت می‌کند و بزودی هم بخش‌های آنکولوژی و روانپزشکی هم به کمک خیران حوزه سلامت در حال تکمیل هستند.

وی راه اندازی شهرک سلامت کرمان را از برنامه‌های پیش رو برای توسعه خدمات بخش سلامت اعلام کرد و گفت: دانشگاه، کلینیک اصلی دانشگاه و ساختمان‌های خدمات دهنده تخصصی پزشکی از بخش‌های مهم این مرکز هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کمبود‌های فعلی را ۳۰۰ تخت بیمارستانی اعلام کرد و گفت: با احتساب یک بیمارستان تخصصی، تا دو سال آینده، حدود هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌ها افزوده می‌شود.

دکتر احمدی نژاد، از برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی، و ۱۸ مانور پیرامون پدافند غیرعامل در استان خبر داد.

رئیس اورژانس کرمان نیز در این نشست، درباره پیشگیری و توان آمدگی در برابر بیماری‌ها، به عملکرد اورژانس دل دوره کرونا اشاره کرد و گفت: طی ۳۰ ماه دوره کرونا، ۷۱ هزار نفر بستری شدند و در همین راستا برخی ظرفیت‌ها از جمله تخت‌های بیمارستان و اورژانس افزایش چشمگیری داشتند.

دکتر صابری همچنین به تجهیز برخی به فضا‌های اضطراری برای پذیرش بیماران بیشتر از ظرفیت بیمارستان خبر داد و گفت: بیمارستان‌های افضلی، شفا کرمان و امام علی زرند، از جمله این بیمارستان‌ها هستند.

به گهفته وی به ازای هر ۲۵ هزار جمعیت یک پایگاه وجود دارد، جز حوزه جنوب، که با تلاش مضاعف همکاران این کمبود جبران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار