هدستی که در دنیای واقعی انسان را می‌کشد

یکی از بنیان‌گذاران Oculus co هدست واقعیت مجازی طراحی کرده که باعث مرگ گیمرها در واقعیت می‌شوند.

پالمر لاکی یکی از بنیان‌گذاران Oculus co درپست وبلاگ خود اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی طراحی کرده که اگر گیمرها در بازی کشته شوند در دنیای واقعی نیز می‌میرند.

او همچنین نوشت: این هدست NerveGear‌ نام دارد و دارای سه شارژ انفجاری توکار است.

گفته شده این قطعات در مقابل پیشانی فرد قرار می‌گیرند و می‌توانند بلافاصله مغز کاربر را از بین ببرند. این انفجار مرگبار زمانی فعال می‌شود که حسگر نوری بتواند نور یک صفحه قرمز در فرکانس‌های خاص را شناسایی کند. در نتیجه، زمانی که صفحه Game Over نمایش داده شود، فرد در واقعیت کشته می‌شود.

 لاکی تأکید کرده که هدست کشنده او در حال حاضر، صرفاً یک اثر هنری است. بنیان‌گذار Oculus co می‌گوید هنوز جرأت آزمایش این هدست را پیدا نکرده چون این دستگاه به دلایل بسیار زیادی ممکن است خطا داشته باشد و کاربر را به اشتباه بکشد.

هدست واقعیت مجازی

او  درباره ایده طراحی این هدست گفت: ایده اصلی ساخت هدست، از داستان ژاپنی معروف Sword Art Online SAO به ذهنم رسید که درباره یک بازی واقعیت مجازی MMORPG با همین نام است. این داستان روایت می‌کند که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ فردی بازیکنان را در هدست NerveGear به دام می‌اندازد و به آن‌ها می‌گوید که اگر در حین بازی بمیرند، در دنیای واقعی نیز کشته خواهند شد.

بازی

منبع:pcgamer

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
خدایا دیوانه ها رو شفا بده
آخرین اخبار