عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بانوان با مشکلات ناباروری تا سن ۴۶ و مردان تا سن ۶۰ سالگی، زیرپوشش خدمات درمانی با تعرفه دولتی قرار می‌گیرند.

نیره خادم  رئیس مرکز ناباروری میلاد مشهد گفت: در حال حاضر تمامی بخش‌های درمانی مرکز ناباروری میلاد مشهد فعال است و روزانه ۳۰ تا ۳۵ ویزیت توسط متخصصین برای بیماران جدید و قدیمی در این مرکز انجام می‌شود.

 او با بیان اینکه، علاوه براین در طی یک ماه اخیر حدود ۶۰ عمل IVF برای بیماران انجام شده است، افزود: طی همین مدت، ۶۰ عمل IUI و ۹۰ انتقال جنین برای بانوان انجام شده است و روزانه به منظور رصد و پایش مراحل درمانی بانوان، حدود ۵۰ سونوگرافی انجام می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به قانون جوانی جمعیت ادامه داد: تمام تلاش متخصصان و کادر درمانی مرکز ناباروری میلاد، ارائه خدمات باکیفیت برای زوجین نابارور است تا آرزوی آن‌ها نیز جامه عمل پوشانده شود.

خادم با اشاره به اینکه ماهانه ۵۰ مورد هیستروسکوپی نیز برای بانوان انجام می‌شود، بیان کرد: باتوجه به اینکه سن برخی از مراجعین برای باروری بالاست و یا دارای مشکل خاص هستند، روند ارائه خدمت مرکز ناباروری میلاد بدون وقفه ادامه دارد تا این افراد نیز بتوانند صاحب فرزند شوند.

او با بیان اینکه در برخی موارد شیمی درمانی موجب از بین رفتن ذخیره تخمدانی و کاهش فعالیت اسپرم می‌شود که این افراد در اولویت دریافت خدمات درمانی هستند تصریح کرد: در حال حاضر خدمات رسانی برای بانوان با تخمک اهدایی، تا سن ۴۶ سال و آقایان تا سن ۶۰ سال، با توجه به شرایط، ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار