بقایی گفت: درخواست ما از مردم این است که موارد هدر رفتن آب را به سرعت گزارش دهند.

آقای سعید منصور بقایی گفت: وظیفه مرکز ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تهران در برقراری ارتباط دو طرفه با مشترکان آبفا است.
به گفته او، درخواست‌های مردم از شرکت آب و فاضلاب به دو دسته فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می‌شود؛ بخش فوریتی شامل مواردی مانند افت فشار ناشی از مصرف بی رویه آب یا شکستگی‌های موجود در شبکه توزیع می‌شود که با دریافت تماس‌های مردمی، متوجه آن‌ها می‌‌شویم.
 
بقایی می گوید: درخواست ما از مردم این است که همکاری و کمک بیشتری با شرکت آب و فاضلاب استان تهران داشته باشند و اگر موارد مربوط به آب زدگی یا مصارف غیرضروری مانند شستن خیابان با آب شرب را مشاهده کردند، به مرکز ۱۲۲ اطلاع دهند.
مدیر سامانه ۱۲۲ آب و فاضلاب استان تهران گفت: افراد وظیفه شناسی وجود دارند که این موارد را به ما گزارش می‌دهند، اما با توجه به شرایط کم آبی فعلی که مردم استان با آن مواجه شده اند، درخواست ما از مردم این است که هدر رفت آب را به سرعت گزارش دهند تا گروه‌های امدادی به محل هدر رفت آب اعزام شوند.
 
به گفته او، این گروه‌های امدادی، در مورد مصارف غیرضروری تذکر می‌دهند و در مورد حوادثی مانند شکستگی لوله، نقایص شبکه را برطرف می‌کنند.
مدیر سامانه ۱۲۲ آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید: موارد غیرفوریتی مانند مسائلی مربوط به قبوض آب یا درخواست‌های مربوط به انشعاب، خدمات پس از فروش شرکت آب و فاضلاب محسوب می‌شوند که به آن‌ها هم رسیدگی می‌شود.
 
او گفت: عمده تماس‌های مردم با مرکز ۱۲۲ مربوط به موارد فوریتی است، زیرا یک شکستگی در خطوط آب یا انشعابات منازل، منجر به قطع آب می‌شود و مردم این موارد را به سرعت، اطلاع می‌دهند؛ به طور متوسط و در شرایط معمولی، سالانه حدود ۴ تا ۵ هزار درخواست مردمی دریافت می‌شود.
 
مدیر سامانه ۱۲۲ آب و فاضلاب استان تهران گفت: از این میزان درخواست پیگیری، حدود ۳ هزار درخواست مربوط به موارد فوریتی است که تمامی این گروه از درخواست ها، باید در همان روز دریافت اطلاع، به سرانجام برسند که برای کسب اطمینان از اجرای کامل رسیدگی به این درخواست ها، بخش‌های نظرسنجی و پیگیری نیز در مرکز ۱۲۲ وجود دارد تا به شکایت‌های احتمالی نیز، رسیدگی شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار