مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از هدررفت یک درصد آب، ۴ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان هدر رفت آب در تهران گفت: در حال حاضر هدر رفت آب به حساب نیامده، ۲۳ درصد و میزان هدر رفت آب واقعی، ۱۱ درصد است.

او ادامه داد: به طور کلی هدررفت آب سالانه هزینه‌های سنگینی برای تصفیه و توزیع آب شرب در شبکه‌های شهری و روستایی به همراه دارد، حتی قیمت پایین آب مصرفی مشترکان نیز مانع رفتار غیرقانونی و خلاف شرع و عرف استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب شرب نشده است.

بختیاری در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده در راستای شناسایی انشعابات غیرمجاز گفت: در سه ماه ابتدایی امسال یک هزار و ۶۵۸ رشته انشعاب غیرمجاز در محدوده‌های خدمات‌رسانی آبفای جنوب غربی و شرقی استان تهران شناسایی شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

او گفت: مطابق آمار آبفای جنوب غربی استان تهران، در ما‌ه های اخیر فقط ۷۰ رشته انشعاب غیرمجاز در شهر پرند شناسایی و جمع‌آوری شده به گونه‌ای که با قطع این انشعاب‌ها، ۳۵ لیتر بر ثانیه به دبی آب شرب پرند افزوده شده است. در بین انشعاب‌های غیرمجاز شهر پرند دو مجتمع مسکونی ۶۰۰ و ۳۶۰ واحدی به چشم می‌خورد که هر کدام با استفاده از لوله ۶۳ میلی‌متری به صورت غیرمجاز از آب شرب استفاده می‌کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پایان تصریح کرد: در حال حاضر برای برای جلوگیری از هدررفت  یک درصد آب، ۴ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار