ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد در آزمایش‌های اخیر خود حمله به آمریکا و کره جنوبی و شهر‌های بزرگ آنان را شبیه‌سازی کرده بود.

پیونگ یانگ در جدیدترین موضع گیری خود درباره پرتاب‌های موشکی اخیر از سوی این کشور اعلام کرد که این پرتاب‌ها به صورت تمرین و آزمایش علیه اهداف کلیدی کره جنوبی و آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس گزارش راشاتودی، ارتش کره شمالی تاکید کرد که آزمایش‌های موشکی اخیر بخشی از تمرین شبیه‌سازی حملات به اهداف کره جنوبی و آمریکا با استفاده از انواع مهمات از جمله سلاح‌های هسته‌ای بوده است.

ارتش کره شمالی در ادامه اعلام کرد که پرتاب‌های موشکی پاسخی به مانور‌های هوایی مشترک سئول و واشنگتن بود که بین ۳۱ اکتبر و ۵ نوامبر برگزار شد. ارتش این کشور این تمرینات را گسترده و تهدید کننده توصیف کرد و گفت: این مانورها، آشکارا اقدامی تحریک آمیز برای تشدید عمدی تنش در منطقه و یک تمرین جنگی خطرناک بود که به طور خاص علیه کره شمالی انجام شد.

ستاد کل ارتش خلق کره گفت: نمی‌توان «ماهیت تهاجمی» رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را نادیده گرفت پس قدرت خود را نشان داد.

این کشور می‌گوید که بین ۲ نوامبر و ۵ نوامبر حدود ۵۰۰ جت جنگنده را آماده سازی و صد‌ها گلوله توپ را به دریا شلیک کرد. کره شمالی همچنین گفت که ده‌ها موشک، از جمله موشک‌های بالستیک تاکتیکی کوتاه برد پر شده با کلاهک برای پراکندگی و نفوذ زیرزمینی پرتاب کرده است و برخی از آن‌ها در جزیره‌ای خالی از سکنه فرود آمدند.

پیونگ یانگ تاکید دارد هدف از این تمرین‌ها شبیه‌سازی حمله به پایگاه هوایی دشمن، هواپیما‌های متخاصم و همچنین به یک شهر بزرگ کره جنوبی است تا شوق ادامه تحرکات جنگی دشمن را از بین ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
آمریکای جنایتکار می خواهد همه جای دنیا سروری کند. ان شاء الله به زودی تجزیه شود تا از شر این غول جنایت پیشه راحت بشویم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۳۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
سالهاست آمریکا به کشورهای حامی خودش کمک میکنه قدرت بگیرن بعد با تشنج اونها وارد جنگ میکنه تا رقیب خودش ضعیف کنه. بخاطری چین بزرگه سه کشور ژاپن کره ویتنام حمایت میکنه برای جنگ با چین. اگه نگاهی به تاریخ منطقه خودمون بیندازیم از این جنایات زیاده.بیچاره مردم اوکراین در همین نقشه افتادن فکر میکنن آمریکا داره ازشون حمایت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
الان ژاپن داره از این همه اقتدار کره شمالی می سوزه
آخرین اخبار