وزارت امور خارجه کره شمالی به واشنگتن هشدار داد مانور‌های نظامی تحریک آمیز را فورا متوقف کند.

وزارت امور خارجه کره شمالی امروز جمعه تصمیم آمریکا برای تمدید مانور‌های نظامی مشترک خود با کره جنوبی را محکوم کرد و افزود که این کشور نباید بی پروا باشد و باید از اقدامات تحریک آمیز دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این وزارتخانه بار دیگر تاکید کرد که قبلا به واشنگتن هشدار داده است با هدف جلوگیری از ایجاد تنش در شبه جزیره کره، مانور‌های نظامی تحریک آمیز را فورا متوقف کند.

این نهاد رسمی همچنین گفت که اقدامات "تهاجمی" آمریکا به عنوان "نقض جدی امنیت یک کشور مستقل و چالشی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره" تلقی خواهد شد.

این وزارتخانه تاکید کرد تمرین‌های نظامی که کره شمالی تصمیم به انجام آن گرفته است «پاسخی معقول به تحریکات خصمانه است».

کره شمالی روز سه‌شنبه تهدید پنهانی مبنی بر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و پرداخت وحشتناک‌ترین بهای تاریخ در صورت تداوم رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی صادر کرد.

خصومت‌ها در شبه‌جزیره کره در ماه‌های اخیر بالا گرفته است و کره شمالی مجموعه‌ای از موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش و قانونی را تصویب کرد که اجازه استفاده پیشگیرانه از سلاح‌های هسته‌ای خود را در طیف وسیعی از موقعیت‌ها می‌دهد. برخی کارشناسان هنوز تردید دارند که کره شمالی بتواند ابتداً از تسلیحات هسته‌ای در برابر نیرو‌های برتر آمریکا و کره جنوبی استفاده کند.

کره شمالی استدلال کرده است که آزمایش‌های تسلیحاتی اخیر این کشور به منظور هشدار دادن به واشنگتن و سئول در مورد سلسله رزمایش‌های نظامی مشترکشان که آن را تمرینی برای تهاجم می‌داند، از جمله تمرین‌های این هفته شامل حدود ۲۴۰ هواپیمای جنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی ثباتی به همراه آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
100 درصد حق با کره شمالی است آمریکا جنایتکار در کره جنوبی چه غلطی می کند؟
آخرین اخبار