شهيد کاظمی حزب اقتدار ملی را بنيان نهاد که از طرف اعضای حزب به حيث رهبر حزب اقتدار ملی برگزيده شد.

شهيد سيد مصطفي کاظمی، فرزند سيد گل در سال ۱۳۴۲ در ولايت پروان ولسوالی سرخ پارسا، قريه لولنج به دنيا آمد. وی ازدواج کرده و دارای ۶ فرزند بود. شهيد کاظمی تحصيلات خود را در ولايت کابل آغاز نمود و تا مقطع ليسانس ادامه داد. با آغاز جهاد پرشکوه مردم مسلمان افغانستان بر عليه حکومت دست نشانده ي شوروی و سربازان اشغالگر روسی، در سنگر مبارزه و جهاد قرار گرفت و با شجاعت و درايتی که در دوران جهاد از خود نشان داد به حيث يک فرمانده برازنده و دلير در پاسداران جهاد اسلامی افغانستان تبارز نمود.

با شکل گيری حزب وحدت اسلامی افغانستان، شهيد سيد مصطفی کاظمی از اعضای برجسته و فعال حزب وحدت اسلامی شد.

با پيروزی جهاد مردم مسلمان افغانستان، شهيد کاظمی عضو فعال شورای رهبری دولت اسلامی بود و در دوران سلطه طالبان و مقاومت مردم مسلمان افغانستان در سنگرهای رزم و حماسه، حضور فعال و تعيين کننده داشت.

شهيد کاظمی بعد از سقوط طالبان از شرکت کنندگان رسمی و فعال کنفرانس بن در سال ۱۳۸۱ بود و با امضای عهدنامه بن، نقش تازه تری را در عرصه سياسی و اجتماعی کشور به عهده گرفت.

کاظمی بر اساس اين معاهده، در حکومت انتقالی و موقت به حيث وزير تجارت تعيين گرديد. وی از وزرای فعال و دلسوز در کابينه به شمار می آمد که خدمات فراموش ناشدنی را در طی دوران مسئوليت خويش به انجام رساند.

پس از تعيين دولت انتخابی، شهيد کاظمی با توجه به تحولات جديد سياسی در کشور، حزب اقتدار ملی را بنيان نهاد که از طرف اعضای حزب به حيث رهبر حزب اقتدار ملی برگزيده شد.

شهيد کاظمی در سال های اخير برای ايجاد ثبات سياسي و شفافيت در عرصه های مختلف، نقش برازنده ای را به دوش گرفت.

به همين جهت در انتخابات پارلماني از سوي مردم کابل به مجلس نمايندگان برگزيده شد.

وی همچنين با تلاش مجددانه در کنار ساير شخصيت ها و جريان های سياسی، جبهه ملی را پايه گذاری نموده و به عنوان رئيس کمسيون سياسی و سخنگوی جبهه ملی برگزيده شد.

شهيد سيد مصطفي کاظمی، در عرصه فعاليت های پارلمانی نيز گروپ پارلمانی استقلال ملی را بنيان نهاد و از سوی نمايندگان مردم به حيث رييس کمسيون اقتصادي در پارلمان انتخاب گرديد.

شهيد سيد مصطفی کاظمی در طی دوران نمايندگی خويش، صادقانه و با تمام توان تلاش ورزيد و نظريات و طرح های سازنده خود را در مسايل سياسی و اقتصادی به صراحت و دقت ابراز می‌داشت که اين خصوصيت شهيد کاظمی، زبانزد خاص و عام می باشد.

سرانجام در پی اين تلاش هاي صادقانه و دلسوزانه در مسير خدمت به مردم و کشور به تاريخ ۱۵/ ۸ / ۱۳۸۶ هنگامی که از سوی پارلمان کشور برای بررسی وضعيت مردم به ولايت بغلان رفته بود در يک عمل ناجوانمردانه و توطيه آميز به همراه تعدادی چند از نمايندگان مردم در شورای ملی و تعداد کثیری از مردم بيگناه و کودکان معصوم به فيض عظمای شهادت نايل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.