عطاردی گفت: با هوشمند سازی می توان دولت را چابک کرد که در این خصوص برنامه ۳ ساله داریم و سعی می کنیم طی دو سال به نقطه خوبی برسیم.

عطاردی معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری و استخدامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر در خصوص دستورات ۶ گانه رییس جمهور در حوزه نظام اداری پاسخ داد:

هوشمند سازی دولت چقدر انجام شده و چقدر عقب هستیم؟

عطاردی :هوشمندسازی دولت یک چرخه است که باید پیگیری کنیم تا به چابک سازی برسیم بر این اساس در گام اول تعریف دقیق خدمت، گام دوم اصلاح فرآیندها، سوم اصلاح قواعد و قوانین ،  چهارم الکترونیکی کردن و هوشمندسازی و گام بعد بازتعریف معماری دولت باید پیگیری شود.

راهکار رسیدن به چابک سازی چیست؟

عطاردی : چابک سازی را کوچک سازی نمی بینیم. جاهایی باید نیرو تقویت و در جاهایی باید کم شود. بخش دولتی بیش از کارایی باید دنبال کارآمدی باشد.

از نکاتی که رئیس جمهور امروز تاکید کرد ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مردم بود در این خصوص سازمان اداری استخدامی چه اقدامی انجام می دهد؟

عطاردی: اگر قرار است ارتقای کیفیت خدمات داشته باشیم، ۳ برنامه را باید هم زمان پیش ببریم. نخست تعیین استانداردهای خدمت، دوم نظارت ارزیابی عملکرد و سوم رضایت مردمی است.

نظارت ارزیابی از طریق جشنواره شهید رجایی در حال پیگیری است. بحث رضایت سنجی از مردم را هم دنبال می کنیم و به طور آزمایشی با تعدادی از دستگاه های اجرایی پیش می بریم به گونه ای که کد دوبعدی جلوی میزکارمند نصب شده و مردم نظر خود را در مورد نحوه ارائه خدمت کارمند می دهند.

از کی این طرح ها اجرایی می شود؟

عطاردی: اینها در حال طراحی و اجراست. در چابک سازی چند برنامه را دنبال می کنیم. برنامه نخست استفاده از ظرفیت های مردمی، شرکت های  دانش بنیان و  بخش خصوصی است.

موضوع دوم هوشمند سازی است، با هوشمند سازی دولت را می توان چابک سازی کرد که دولت در این خصوص برنامه ۳ ساله دارد و سعی می کنیم طی دو سال به نقطه خوبی برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار