معاون اجتماعی سپاه فجر فارس از تشکیل لیگ پاسخ به سوالات دانش‌آموزان در دبیرستان‌های استان خبر داد.

محمد جعفر دوستدار در نشست روسای و مدیران ادارات آمورش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان، با تجلیل از زحمات معلمان در راستای هدایت جامعه، اظهار کرد: معلم می‌تواند بدون هیچ هزینه ای، انسانی را در مسیر سعادت قرار دهد.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: به کمک همه دستگاه ها، حرکت بزرگی در استان در حال شکل گیری است.

دوستدار گفت: غفلت از مساجد یکی از علل ناهنجاری‌های امروز است ارتباط مدرسه و مسجد که در سند تحول هم دیده شده باید مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: غفلت از آموزش و پرورش یکی دیگر از علل بروز ناهنجاری‌های امروز است. متاسفانه امروزه محاصره تبلیغاتی به تمام معنا اتفاق افتاده است و دانش آموزان در این محاصره قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس گفت: با توجه به وجود هزاران کلاس درس در سطح استان فارس استفاده از افراد متخصص و همه کلاس‌ها کاری دشوار است لذا طرح تشکیل لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در دبیرستان‌ها پیشنهاد شده است.

او گفت: رهبر معظم انقلاب، در فرمایشات اخیر خود فرمودند؛ جهاد تبیبن یک فریضه است جهاد تبیین یک فریضه فوری و یک فریضه قطعی است لذا در این راستا طرح لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در مدارس اجرایی می‌شود.

دوستدار طرح "جت" را اختصار جهاد تبیین برشمرد و گفت: این طرح در حوزه‌های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، مترو و ...، اجرایی می‌شود.

او گفت: محل انجام جهاد تبیین در کف مدرسه و مخاطب ما دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم هستند بنابراین لیگ بزرگ پاسخ به شبهات عفاف و حجاب در مدارس راه اندازی می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با تشریح برنامه‌ها در مدارس گفت: در این طرح، در هر مدرسه‌ای حداقل سه تیم پنج نفره تشکیل می‌شود و یک مربی برای هر گروه تعیین می‌شود. نظارت بر تشکیل تیم‌ها آنلاین خواهد بود لذاآموزش هرگروه بر عهده مربی است.

او گفت: این جلسات تا بهمن ماه ادامه می‌یابد و در دو مرحله آزمون "لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان" برگزار می‌شود، میانگین نمرات افراد هر گروه معدل آن گروه محسوب می‌شود.

دوستدار گفت: تیم‌های برتر مدرسه در مرحله منطقه‌ای مشارکت می‌کنند و در ادامه نیم‌های برتر به مرحله استانی راه می‌یابد.

او گفت: پس از آغاز طرح مذکور، بیش از ۳ هزار ویدئو پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزی در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ و مرحله استانی این آزمون در اردیبهشت برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس گفت: ارتقای سطح اعتماد به نفس در دانش آموزان، ترویح فرهنگ گفتگو، رسیدن به گروه‌های قوی پاسخ به شبهات، شناسایی شبکه توانمند فرهنگیان و دانش آموزان، از اهداف طرح مشترک جهاد تبیین بین آموزش و پرورش و سپاه فجر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.