آیفون ۱۵ به همراه یک مودم ۵G کوالکام عرضه می‌شود

گزارشات حاکی ازآن است که احتمالا سری آیفون ۱۵ به همراه یک مودم ۵G از نوع کوالکام به مشتریان عرضه خواهد شد.

شرکت کوالکام گزارش داده است که مودم‌های ۵G را برای نسل بعدی سری آیفون ۱۵ در سال آینده ارائه خواهد کرد. کوالکام پیش از این برنامه ریزی کرده بود تا نزدیک به ۲۰ درصد از قطعات مودم ۵ G را برای سری آیفون ۱۵ تامین کند.

آکاش پالخیوالا، مدیر مالی Qlaucomm هنگام اعلام سود سه ماهه چهارم این شرکت گفت: در مورد درآمد محصول اپل، "اکنون انتظار داریم که اکثریت قریب به اتفاق مودم‌های ۵ G را برای عرضه آیفون ۲۰۲۳ در اختیار داشته باشیم.

علاوه بر این، پالخیوالا گفت که هیچ تغییری در فرض برنامه ریزی وجود ندارد و ما سهم ناچیز از درآمد محصول اپل در بیست و پنجمین سال مالی آن فرض می‌کنیم". گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که اگرچه اپل احتمالا مودم ۵ G خود را برای آیفون بسازد، اما سازنده تراشه کوالکام حداقل تا سال ۲۰۲۵ به عرضه مودم خود برای آیفون‌های آینده ادامه خواهد داد.

در ماه اکتبر، جف بو، تحلیلگر مالی در Haitong International Securities گفت که مودم Qualcomm Snapdragon X ۷۵ در آیفون‌های ۲۰۲۴ مورد استفاده قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون ۱۵ مورد انتظار در سال آینده به آخرین مودم Qualcomm Snapdragon X ۷۰ مجهز شوند.

به گفته Macromores، مودم ۵ G توسط TSMC با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری برای معرفی بازده انرژی تولید خواهد شد. آیفون ۱۵ که از مودم X ۷۰ استفاده می‌کند می‌تواند سرعت دانلود تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، پوشش بهبود یافته، کیفیت سیگنال بهتر و قدرت بهبود یافته به میزان تا ۶۰ درصد را ارائه دهد.

مینگ چی کو تحلیلگر معروف حوزه فناوری نیز پیش بینی کرده است که آیفون ۱۵ می‌تواند همچنان از مودم‌های کوالکام استفاده کند و به گفته کو، با توجه به تقاضای زیاد برای آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی، این غول فناوری ممکن است تصمیم بگیرد که تفاوت بیشتری بین آیفون iPhone ۱۵ Pro و Pro Max قائل شود.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.