مدیرکل امور عشایری گلستان از آغاز کوچ عشایر خراسان شمالی ، خراسان رضوی و سمنان به مراتع شرق استان خبر داد.

علیپوری گفت:همزمان با سرد شدن مناطق ییلاقی، از نیمه آبان ماه، عشایر خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان کوچ خود را به مناطق قشلاقی استان گلستان آغاز می‌کنند.

او ادامه داد: عشایر بومی استان هم از مناطق ییلاقی به قشلاق می‌روند.

علیپوری گفت:هماهنگی‌های لازم با مدیرکل امور عشایر این استان‌ها انجام شده است و ما نیزبه عنوان میزبان آمادگی لازم را برای کوچ عشایر داریم.

او با بیان اینکه مدت اقامت عشایر کوچنده در استان ۷ ماه است افزود:گروه‌های بهداشتی و گروه‌های دامپزشکی برای نظارت بر سلامت مردمان عشایر و دام هایشان در این مناطق مستقر هستند و خدمات رسانی می‌کنند.

او گفت:همچنین در بحث امنیتی نیز از طریق نیرو‌های انتظامی و مرزبانی تامین می‌شود.

مدیرکل امور عشایری گلستان در مورد تامین سوخت مورد نیاز عشایر گفت:با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده و مقرر است ماهیانه هر خانوار ۱۲۵ لیتر نفت دریافت کنند.

او در مورد افزایش سهمیه آرد برای عشایر استان گفت:همچنین سهمیه آرد یارانه‌ای در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۱۵۵ تن است در حالی که سال گذشته ۱۰۰ تن بود.

استان گلستان ۲ گروه عشایربه تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار را در خود جای می‌دهد که یک گروه آن کرد‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی و گروه دیگر آن عشایر ترکمن گلستان هستند.

۳۵۰ هزار هکتار از مراتع قشلاقی شرق گلستان در اختیار عشایر کوچنده و بومی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
جنگل گلستان اخرین بار کی رفتید ؟ جنگل شکل زباله دونی گرفته همه جا نایلون پلاستیکی ریخته هر روز هم از استانها دیگه میان ساکن اونجا میشن به زودی چیزی از جنگل نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
سلام ،

تا آخر آذر از علوفه خشک استفاده کنند ،
دام عشایری که از مراتع در این ندت استفاده کنند ،
خریداری نمی شود ،

#گوسفند کمتر_مراتع سبز تر


پیمان اشراقی.