نوجوان نخبه قزوینی "امیررضا مهرداد" برنده شصتمین جایزه البرز در بخش دانش آموزی شد.

ساسان شهری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت : در شصتمین جایزه البرز  یک هزار و ۵۵۴ نفر از سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد ۴۷ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند و "امیررضا مهرداد" دانش آموز قزوینی موفق به دریافت جایزه البرز در بخش دانش آموزی شد.

وی یادآور شد: این نخبه قزوینی جزو دانش آموزان مدرسه استعداد‌های درخشان است.

شهری گفت: شصتمین جایزه البرز  ویژه دانش آموزان پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی و همچنین رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از دانش آموزان برتر استان در این جشنواره شرکت کردند، اظهار داشت: برای انتخاب این افراد مطابق شیوه نامه ارسالی بنیاد البرز دانش آموزانی که بیشترین افتخارات علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی را در طول سال‌های تحصیلی خود کسب کرده‌اند مورد توجه بودند.

شهری تصریح کرد: زمان ثبت نام در این جشنواره پایان تیرماه و زمان اعلام نتایج بعد از بررسی هیات داوران در نیمه آبان ماه سالجاری بود.

وی تاکید کرد: گواهی اهدایی جایزه البرز یک گواهی معتبر بین‌المللی برای مسیر علمی دانش‌آموزان بوده و هدف اصلی این جشنواره، ترویج فرهنگ علم‌آموزی و تجلیل از نخبگان دانش‌آموز کشور است.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ تقدیر و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی، تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» به همت مرحوم حسینعلی البرز، تأسیس و وقف شده و طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نخبه برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.