حجت‌الاسلام رهبری گفت:از مهمترین و عمده‌ترین وظایف کانون‌های مساجد اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری براساس آموزه‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام رهبری امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که گفت: ذات مسجد برای ترویج علوم و معارف قرآن است، از مهمترین و عمده‌ترین وظایف کانون‌های مساجد اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری براساس آموزه‌های قرآنی است.

 مشاور ستاد کانون‌های مساجد کشور افزود: استان کردستان دارای ظرفیت‌های فرهنگی و دینی بسیار توانمندی است که نیاز هست در سطح ملی و بین المللی به منصه ظهور برسد و در این میان کانون‌های مساجد استان می‌توانند پیشرو باشد.

او اضافه کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در سطح استان با محوریت کانون‌های مساجد استان برگزار شده است و استان کردستان نیز با این پیشینه بسیار پربار در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند بهتر و تاثیرگذارتر عمل کند.

کانون های مساجد نقش محور در تحقق عدالت فرهنگی دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این آیین گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کردستان نقش محوری در تحقق عدالت فرهنگی دارند

دریایی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بازو های قدرتمند در مجوعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه نشاط اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی در نقاط مختلف شهر و روستاهای استان کردستان می تواند مفید و موثر باشند.

او اضافه کرد: سه مقوله حیاتی در کانون های مساجد استان می تواند راهبری و تقویت شود، تربیت، خانواده و انقلاب اسلامی با ماموریت مهم و حیاتی مقوله ترویج سبک زندگی اسلامی است.

 دریاییضمن اشاره به وظایف کانون های مساجد تاکید کرد: عمده ترین وظیفه در کانون های مساجد جهاد تبیین است، روشنگری در خصوص خدمات شایان توجه نظام جمهوری اسلامی در استان فرهنگی کردستان از نکات کلیدی است.

او تصریح کرد: در طول این 43 سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در استان کردستان خدمات شایان توجهی از جمله تاسیس و راه اندازی بزرگترین بیمارستان غرب کشور در شهر سنندج و پردیس سینمایی بهمن سنندج و دهها طرح و برنامه دیگر در استان کردستان اجرا شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در دیدار نخبگان استان کردستان با مقام معظم رهبری به مناسبت برگزاری کنگره 5400 شهید استان، رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند: بایستی در کردستان خدمات و پروژه های بزرگی تعریف شود، زیرا این خدمات فعلی کافی نیست.

او ضمن اشاره به بخشی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری استان گفت: دولت مردمی مصمم است که در همه عرصه ها فعالیت ها و کارهای خوبی انجام شود.

در پایان این آیین، از کامل گلباغی از سوی رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تقدیر  بهزاد کیان مهر نیز به عنوان سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد استان کردستان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.