در این قرارداد بهازای هر میدلباس شهری ۲ میلیاردو ۶۴۰ میلیون تومان هزینه پرداخت میشود تا از سویی زمینه برای انتقال اتوبوس از خطوط کممسافر به خطوط پرمسافر فراهم شود و از سویی دیگر در خطوط کممسافر بهجای جایگزینی مینیبوس که با نارضایتیهای برخی شهروندان همراه است، از میدلباس استفاده شود تا درنهایت تعادل همهجانبه در خطوط حملونقل عمومی شهر ایجاد شود.
ارجائی شهردار مشهد گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، خرید صد دستگاه میدلباس به شهرداری مشهد تکلیف شد و مدیریتشهری مشهد نیز با بستن یکی از قراردادهای بزرگ حملونقل عمومی شهر به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان، گام مهمی برای توسعه حملونقل عمومی در مشهد برداشته است.
تحویل از فروردین سال آینده
او افزود: منابع مالی این قرارداد تأمین شده است و در هفته جاری با پرداخت اولین پیشپرداخت به شرکت سازنده، تعهد این شرکت آغاز و تحویل میدلباسها از پنج ماه آینده آغاز و تا خرداد سال ۱۴۰۲ به طول میانجامد.
شهردار مشهد ادامه داد: از دو ماه پیش و پس از آغازبهکار سی دستگاه میدلباس در مشهد، به تطبیقپذیری زیادی میان مطالعات و نیاز شهر به افزایش تعداد میدلباسها رسیدیم. ضمن اینکه بهرهوری زیاد میدلباسها نیز باعث شد در تصمیممان برای افزایش ناوگان میدلباس در برخی خطوط اتوبوسرانی مصمم شویم.
ارجائی بیان کرد: سی دستگاه میدلباس فعال در خطوط اتوبوسرانی دارای گیربکس دستی است، اما میدلباسهای جدید با گیربکس اتومات خریده میشود و این مهم با توجه به ترافیک موجود در شهر، آسانی تردد و ناوبری بهتر را برای رانندگان فراهم میکند.
او تصریح کرد: شرط اصلی استفاده از میدلباسها، حضور در خطوط اتوبوس با تراکنش کمتر است تا زمینه برای انتقال اتوبوسها به خطوط پرتردد ازجمله برخی خطوط بولوار توس که روزانه بیش از هزار تراکنش و جابهجایی مسافر را به ثبت میرساند، مهیا شود.