برای پیگیری این مشکل ۱۰ مسیر اتوبوسرانی و تعداد ۲۹ ایستگاه اتوبوس که در آن جایگاه شارژ من کارت بود از نزدیک مورد بررسی قرار گفت.
ساعت ۹ صبح مسیر ایستگاه فرامرز خط ۲۲ با تأخیر ۲۵ دقیقهای وارد ایستگاه شد زمان ورود اتوبوس ایستگاه مملو از مسافر بود، اما به دلیل شلوغی کابین اتوبوس راننده حدود ۳۰۰ متر جلوتر توقف کرد٬ در صورتیکه ساعت ۹ صبح پیک شلوغی در سطح شهر کم ویا بعضأ نیست.
ساعت ۱۰:۲۵ مسیر خطوط ۸۳۰-۸۳۱ و ۱۲ در ایستگاه استقلال نیز با همین مشکل، اما با تأخیر ۳۰ دقیقهای و ازدحام جمعیت بطوریکه زمانیکه از راننده محترم خط ۸۳۰ سوال کردم چرا اتوبوس با تأخیر میآید با لحنی سریع گفت به مسئول ایستگاه بگویید چرا اتوبوس دیر میآید.
ساعت ۶:۵۰ صبح مسیر خط ۳۸ این مسیر هم از مسیرهای قدیمی شهر مشهد محسوب میشود بطوریکه بیشترین حجم از مسافر را در طول روز جابجا میکند.
تعداد ۱۹ نفر در ایستگاه خیابان دانشگاه منتظر ورود خط ۳۸ بودند از خانمی سوال کردم شما چه وقت منتظر اتوبوس هستید؟
او گفت: من حدود ۳۰ دقیقه است که منتظر خط کوهسنگی میباشم معمولأ این خط هر روز نسبت به روز گذشته دیرتر به ایستگاهها مراجعه میکند و بسیاری هم شده رانندگان بخاطر شلوغی هم کابین و هم ایستگاه توقف نمیکنند و با سرعت از جلوی جایگاه عبور میکنند. همین امر منجر شده صبحها با تأخیر به محل کار برسیم.
آقای دیگری در ایستگاه به من گفت: قرار بود شهرداری این موضوع را ظرف دوهفته اول مهرماه برطرف کند، ولی هرچه از میگذرد وضعیت اتوبوسها بدتر میشود بطوریکه بچهها برای رفتن به مدرسه هر روز با مشکل رفت وآمد مواجه هستند.
خطوط دیگری مثل مسیر گردشگری که ازمیدان تقی آباد به میدان سپاد میرود٬ خطوط بلوار وکیل آباد نیز با این مشکل مواجه است.
زمانیکه دستگاه من کارت شارژ نباشد مسافرین به اجبار باید بجای مبلغ ۱۰۰۰ هزار تومان مبلغ ۳ هزار تومان به راننده اتوبوس بدهند.
چرا در برخی از ایستگاههای مرکزی مشهد از جمله ایستگاه میدان شهدا و هاشمی نژاد تنها یک دستگاه من شارژ وجود دارد که آن هم معمولأ همیشه شلوغ ویا خانوش است.
وقتی مدیریت شهری در بحث حمل ونقل و شارژ من کارت ضعیف است دیگر کسی با اتوبوس در شهر تردد نخواهد کرد و باید منتظر یک شهر شلوغ همراه با آلودگی هوا باشیم.
آمادگی حضور با خبرنگاران در هرنقطه از شهر هستیم
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: با توجه به انتقادات اخیر مردم نسبت به سرویس دهی اتوبسرانی٬ آمادگی حضوربا خبرنگاران در هر ایستگاه در سطح شهر را داریم.
علی اصغر نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد اظهار کرد: در مهرماه به دلیل بار ترافیکی در سطح شهر متأسفانه سرویس دهی اتوبوسرانی با مشکل مواجه شده است.
وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات موجود در بحث سرویس مدارس خانواده ها ترجیح می دهند فرزندان خود را با وسیله شخصی خود به مدارس ببرند٬ همین امر منجر به ترافیک در دو ساعت ۷صبح و ۱۳ شده است.
او درباره سرویس دهی اتوبوسرانی در سطح شهر افزود: تمامی اتوبوس های سازمان در سطح شهر دارای دستگاه جی پی اس می باشند بطوریکه زمان حرکت از مبدأ تا ایستگاه مشخص و زمانبندی شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی درباره افزایش اتوبوس در مشهد گفت: اخیرأ حدود ۷ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری مشهد تغذیه شده البته در پایان شهریورماه نیز تعداد ۳۰ دستگاه میدل باکس نیز به حمل ونقل درون شهری الحاق شده است.
نیشابوری درباره نارضایتی شهروندان از سرویس دهی اتوبوسرانی در سطح شهر گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا اوایل آبان ماه بار ترافیکی در سطح شهر کاهش می یابد و سر فاصله اتوبوس ها در ایستگاه به ۷ الی ۱۰ دقیقه خواهد رسید.
وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر هزارو سیصد و هشتاد اتوبوس و مینی بوس به همشهریان عزیز سرویس دهی می کنند.