مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۹۶ درصد هزینه‌کرد زکات در حوزه کمک به محرومین و درمان مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند است.

روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به نقش زکات در حوزه محرومیت زدایی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی افزود: ۹۶ درصد هزینه‌کرد زکات در حوزه کمک به محرومین و در سرفصل‌های مهم معیشت، جهیزیه، تحصیل و درمان مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند است. برای بهبود وضعیت موجود نیازمند گفتمان سازی در حوزه زکات هستیم که این امر مهم با همکاری شهرستان‌ها حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی از طریق دبیرخانه شورای زکات استان زنجان در راستای ساماندهی، جمع آوری وهزینه کرد واجب الهی زکات انجام گرفته است اظهار داشت: هریک از اعضای شورای زکات بر حسب وظایف تعیین شده اقدامات مربوطه را انجام می‌دهند.

این مسوول با اشاره به ساماندهی ۵۷ میلیارد تومان زکات در سطح استان و ارائه ۶۸ هزار خدمت از محل جمع آوری آن تصریح کرد: خوشبختانه با نگاه مسئولانه که در استان نسبت به موضوع زکات وجود دارد شاهد تحقق ۱۶۵ درصدی آن در نیمه اول امسال بودیم، با این حال تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی همکاری مستمر و تنگاتنگ ائمه جمعه در سطح استان را یادآور شد و گفت: یکی از کارکرد‌های شورای زکات در کشور گفتمان سازی صریح در حوزه زکات محسوب می‌شود که موجب احیای این فریضه الهی شده است.

به گفته صالحی در زمان حاضر ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.