بنیانیان، فعالیت مدارس و نهاد‌های فرهنگی در تعلیمات دینی را نامناسب دانست و گفت: نتیجه این کم‌توجهی، اغتشاشات امروز در خیابان است.

عضو اندیشکده فرهنگی سند اسلامی ایرانی پیشرفت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به مظلومیت نیروی انتظامی در این روز‌ها گفت: امروز نیروی انتظامی هزینه کم‌کاری مدیران حال و گذشته، از جمله مدیران فرهنگی را می‌پردازد.

وی بیان کرد: استان‌های سمنان، یزد و اصفهان، پیشروترین استان‌ها در حوزه فرهنگ هستند.
عضو اندیشکده فرهنگی سند اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: در اغتشاشات اخیر، در استان سمنان خبری نبود پس باید مدیران این استان پیشرو باشند و به باقی استان‌ها در مورد اقدامات خود بگویند.

بنیانیان با بیان اینکه دولت، مردم و حوزه‌های علمیه در قبال تحولات فرهنگی جامعه وظیفه دارند گفت: از کنار حوادث دانشگاه‌ها و بی‌احترامی به روحانیت نمی‌توان ساده گذشت، برای حل این مشکلات، همه حرف‌های رهبر انقلاب در ۴۰ سال گذشته به شورای عالی فرهنگ انقلاب را مرور کنید.

وی افزود: باید پذیرفت که فرهنگ، یک نظام و باور‌های جامعه ستون فقرات این نظام است و الگو‌های رفتاری از دل آن شکل می‌گیرد.
عضو اندیشکده فرهنگی سند اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: فرهنگ در کنار امنیت و فعالیت سیاسی نیست، بلکه پشتوانه همه این‌ها است.

بنیانیان ابراز داشت: وقتی دانشجویان برای مختلط کردن غذاخوری دانشگاه سنگ پرت می‌کنند، این رفتار را درست می‌پندارند و به مرور سنگ‌پراکنی تبدیل به فرهنگ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.