فرماندار میامی با اشاره به اتمام خرید تضمینی گندم و برداشت محصول در میامی گفت: بهره برداران باید بدانند که خروج غیرمجاز گندم مصداق قاچاق در سطح این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد ملایری فرماندار میامی با اشاره به اتمام فصل برداشت گندم و همچنین خرید تضمینی بر ضرورت توجه کشاورزان و رانندگان به مسائل قانونی تاکید کرد و افزود: یکی از مصادیق قاچاق کالا خروج غیر مجاز گندم از شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی‌های مردم و کشاورزان و دامداران میامی در خصوص مصادیق قاچاق، تاکید کرد: آگاهی رسانی به مردم درباره این موضوع سبب کاهش وقوع قاچاق ناخواسته می‌شود.

فرماندار میامی با بیان اینکه قطع غیرمجاز چوب تاغ و صادرات دام‌های بدون پلاک از دیگر مسائل و مصادیق مرتبط با قاچاق هستند که قانون برای آنها مجازات تعیین کرده است، گفت: نیاز است تا در شهرستان نیز همگام با سایر نقاط کشور اقدامات مبارزه‌ای داشته باشیم و زمینه‌های قاچاق را از بین ببریم که یکی از راهکارهای آن آگاهی رسانی به مردم برای عدم وقوع قاچاق ناخواسته است.

ملایری با بیان اینکه بسیاری دامداران و کشاورزان نمی‌دانند عملی که انجام می‌دهند، قاچاق محسوب می‌شود، گفت: دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت روحانیان و نهادهای فرهنگی و… می‌تواند در کاهش این مشکل نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه گاهی شاهد صادرات کالاهای قاچاق نظیر دام مولد و سوخت نیز هستیم که به علت اختلاف قیمت با سایر کشورها صورت می‌گیرد و در نظم اقتصادی کشور اختلال ایجاد می‌کند، گفت: باید عزم همگانی در این باره وجود داشته باشد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.