رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح تولید کنسانتره آهن سربیشه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

جرجانی  با بیان اینکه طرح تولید ۶۰۰ هزار تنی کنسانتره آهن سربیشه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با توجه به اینکه مشکل زمین آن حل و همه تجهیزات مورد نیاز تهیه شده، دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: سرمایه گذار اجرای این طرح علاوه بر تولید کنسانتره آهن، خواستار صدور مجوز تولید گندله که ماده اولیه برای تولید آهن است و همچنین صدور مجوز تولید آهن شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا در قالب فاز اول، تولید کنسانتره آهن انجام می‌شود و در صورتی که تولید کنسانتره به ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن برسد، آمادگی داریم که مجوز گندله سازی را هم صادر کنیم.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید آهن آب بر است، بعد از مشخص شدن وضعیت آب استان برای صدور مجوز تولید آهن باید تصمیم گیری شود.

جرجانی بیان کرد: اجرای  طرح تولید کنسانتره آهن برای حدود ۱۲۰ نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: انجام این کار در راستای فرآوری مواد معدنی استان برای جلوگیری از خام فروشی انجام می‌شود که ارزش افزوده آن برای خراسان جنوبی است.

او اظهار کرد: برای اجرای این طرح از مواد معدنی خام استان استفاده خواهد شد.

مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره آهن با سرمایه گذاری شش هزار میلیارد ریالی در سربیشه اسفند سال گذشته با حضور مسئولان استان برگزار شد.

مصطفی تمدن، مدیر عامل یک شرکت سرمایه گذاری، تولیدی و بازرگانی در این مراسم هدف از اجرای این طرح را ایجاد زیر ساخت ها‌ی لازم برای محرومیت زدایی اعلام و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با زیر بنای هشت هزار متر مربع و با ظرفیت تولید سالیانه ۵۵۰ هزار تن کنسانتره اجرا می‌شود که امیدواریم با توجه به اینکه تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح خریداری شده است، تا هفته دولت سال ۱۴۰۱ مرحله اول این طرح به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.