از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۹ واحد تولیدی و بنگاه مشکل‌دار خراسان جنوبی در سامانه ستاد تسهیل ثبت‌نام کرده اند که مشکلات این واحد‌ها در دست بررسی است.

 جرجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در نشست کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فقط مخصوص واحد‌های تولیدی نیست بلکه شامل حوزه گردشگری، کشاورزی، صنفی و خدماتی نیز می‌شود.

او افزود: سامانه ستاد تسهیل به‌گونه‌ای طراحی شده که به محض ثبت‌نام افراد، موضوع توسط کاربر به دستگاه‌های اجرایی که واحد با آن مشکل دارد، منتقل می‌شود.

جرجانی اظهار کرد: مشکل در بازه زمانی یک هفته توسط دستگاه مربوطه بررسی می‌شود و اگر قابل حل نبود به ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید منتقل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در صورتی که موارد از اختیار استان خارج باشد با امضای استاندار و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای ستاد کشوری ارسال و با حضور دستگاه‌های بالادستی بررسی می‌شود که در اغلب موارد به نتیجه می‌رسد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه استاندار رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است، مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا بوده و باید حتما توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا شود.

جرجانی بیان کرد: هم اکنون برای رفع بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی استان از ۲ محل تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات مورد نیاز پرداخت می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع رقم پرداختی تسهیلات در این استان مازاد بر رقم ابلاغی بوده که از شناور کشوری هم استفاده کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه تسهیلات رونق تولید با توجه به دستورالعمل پارسال در حال پرداخت است، گفت: بانک‌ها با توجه به منابع در اختیار، به واحد‌ها تسهیلات پرداخت می‌کنند.

جرجانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۴۰ مصوبه برای رفع مشکلات ۵۴ واحد و بنگاه تولیدی در استان برگزار و ۷۶ پرونده بررسی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در جلسه امروز نیز مشکلات هشت واحد تولیدی استان که برخی سنوات گذشته از جمله دهه ۸۰ و ۹۰ تعطیل شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مشکلات هشت واحد تولیدی از جمله سنگبری نهبندان، تولید جواهرآلات از فلزات قیمتی سربیشه، شرکت شیر آنا قاینات، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی، شرکت لوله و اتصالات مهراس کویر بیرجند، هتل سپهر بیرجند، طرح کنسانتره آهن زیرکوه و تولید فرآورده‌های لبنی خضری قاینات با حضور نمایندگانی از بانک‌ها، تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، شرکت توزیع برق، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بیرجند بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.