مطالعات اخیر نشان می‌دهند اکثر پلاستیک‌های "کمپوست پذیر خانگی" به طور کامل تجزیه نمی‌شوند.  

اگر تا به حال انبوه کمپوست خود را به روش خانگی برگردانده و اقلام پلاستیکی "قابل کمپوست" چند ماهه را پیدا کرده اید که عمدتاً دست نخورده بودند، تعجب نکنید.

تحقیقات جدید نشان داده اند که ۶۰ درصد از این گونه پلاستیک‌ها به طور کامل در سیستم‌های کمپوست خانگی تجزیه نمی‌شوند.

کمپوست پسماند‌های آلی تجزیه‌شده و نسبتاً پایدار حاصل فرایند پوسیدن هستند و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی یا زباله‌های شهری همچنین لجن فاضلاب که تحت شرایط خاص و روش‌های گوناگون انجام می‌ شود.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن با تکمیل پرسشنامه‌ای آنلاین از شهروندان عادی از سراسر بریتانیا در مورد عادات و نظراتشان در مورد زباله‌های پلاستیکی و مواد غذایی قابل کمپوست‌سازی تحقیقات خود را آغاز کردند.

سپس از شرکت‌کنندگان دعوت شد تا در آزمایش بزرگ کمپوست شرکت کنند که شامل بررسی منظم کمپوست خانگی آن‌ها برای وجود آثاری از اقلام پلاستیکی قابل کمپوست‌سازی قبلاً دور ریخته شده در طول ۲۴ ماه بود

اشیاء زباله‌ای، ابتدا در کیسه‌های باز غیرقابل تجزیه زیست تخریب پذیر در کمپوست قرار می‌گرفتند، بنابراین وقتی بعداً آن‌ها با بیل یا ماله حفر شود، پیدا کردنشان آسان‌تر خواهد بود.

در مرحله بعد عکس‌ها و توضیحات اقلام کشف شده در اختیار دانشمندان قرار گرفت.

در حالی که انواع مختلفی از سیستم‌های کمپوست‌سازی مورد استفاده قرار می‌گرفت، رایج‌ترین آن‌ها یک سطل بسته در فضای باز بود که توسط ۶۴ درصد از ۱۶۴۸ نفر که در این آزمایش شرکت کردند، استفاده شد.

اقلام قابل کمپوست شامل کارد و چنگال یک بار مصرف، فنجان، کیسه و کاغذ روزنامه بود.

هنگامی که داده‌های ارسالی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، مشخص شد تقریباً ۶۰ ٪ از مواردی که توسط تولید کنندگان به عنوان زباله "قابل کمپوست خانگی" علامت گذاری شده بودند، هنوز پس از ۲۴ ماه به طور کامل تجزیه نشده بودند.

علاوه بر این، بر اساس یک نمونه تصادفی از ۵۰ عکس، مشخص شد که ۴۶ درصد از اقلام به عنوان کمپوست‌پذیر خانگی علامت‌گذاری نشده‌اند، در حالی که ۱۴ درصد دیگر به‌عنوان کمپوست‌پذیر صنعتی مشخص شده‌اند.

این ارقام نشان دادند قطعاً در مورد این که کدام اقلام می‌توانند در کمپوست خانگی قرار بگیرند، سردرگمی وجود دارد.

۸۳ درصد از شرکت کنندگان که از کمپوست خود به عنوان کود در باغ هایشان استفاده می کنند ، اظهار داشتند پلاستیک کمپوست نشده راه خود را به خاک باز کرده و در نتیجه وارد محیط می شود و مضراتی برای زندگی زیستی افراد به همراه دارد.

دانیل پورکیس نویسنده مطالعه گفت: کمپوست خانگی بدون کنترل، روش خوبی برای دفع برای بسته‌بندی‌های کمپوست پذیر نیست.

فقط یک سیستم چرخه‌ای تولید، جمع آوری و بازفرآوری مواد زباله‌ای است.

جزئیات بیشتر در مورد این مطالعه در یک مقاله با دسترسی آزاد در مجله Frontiers in Sustainability منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس

برچسب ها: کمپوست ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار