فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح گفت: در ۴ سال گذشته بیش از یک میلیون جوان، در دوره سربازی مهارت‌های عمومی و تخصصی فرا گرفته اند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگاران گفت: از مجموع مهارت‌های مورد نیاز جامعه ۵۱۲ مهارت بنا به نیاز و علاقمندی جوانان احصا شده است و اگر فردی قبل از ورود به خدمت سربازی گواهینامه رسمی مهارتی را در یکی از این شاخه‌ها اخذ کند از مشوق هایی، چون کسر خدمت، انتخاب سازمان و محل خدمت خود برخوردار خواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد جوادزاده کمند افزود: قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح از سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده است و در مدت ۴ سال گذشته بیش از یک میلیون و هفتاد هزار جوان، در قالب دوره مقدس سربازی زیر پوش مهارت‌های عمومی و تخصصی این قرارگاه قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت از مجموع یک میلیون و ۷۰ هزار سرباز دوره دیده، بیش از ۷۵۰ هزار نفر موفق شدند مدارک معتبر دستگاه‌های مرتبط با امر مهارت آموزی را اخذ کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: امسال برای ۲۲۰ هزار نفر دوره مهارت آموزی تخصصی و برای ۳۰۰ هزار نفر دوره مهارت پنجگانه عمومی تدوین شده است که بر اساس آمار هفت ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد از اهداف محقق شده است.

سردار جوادزاده کمند خاطر نشان کرد، برای سال آینده ارائه آموزش ۵ مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی برای سربازان، با هدف زندگی بهتر و برخورداری از شغل مناسب هدف گذاری شده است.

وی در پایان تصریح کرد تا پایان امسال سامانه ویژه‌ای برای رصد وضعیت اشتغال سربازان شروع به کار خواهد کرد و بر اساس برنامه طراحی شده تا سه سال پس از خدمت سربازی، وضعیت اشتغال سربازان فارغ از خدمت بررسی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.